Neočekivano snažna prodaja Yeezy patika koje su ostale nakon što je Adidas prekinuo saradnju sa reperom Kanye West-om trebalo bi da smanji očekivani operativni gubitak ovog giganta sportske odeće ove godine na 450 miliona evra ($498,56 miliona), saopštila je kompanija u ponedeljak.
Prethodno je prognoziran gubitak od 700 miliona evra za celu godinu.
Iako je grupni prihod u drugom kvartalu opao za 5% na 5,3 milijarde evra, bruto marža Adidas-a je porasla za 0,6 procentnih poena na 50,9%, navodi se u preliminarnom izveštaju kompanije uoči očekivanih potpunih rezultata drugog kvartala 3. avgusta.
Operativni profit u drugom kvartalu iznosio je 176 miliona evra, naspram 392 miliona iz istog perioda prethodne godine.
“Uz pozitivan uticaj prvog izbacivanja Yeezy proizvoda, potencijalno pisanje preostalog Yeezy inventara od sada 400 miliona evra (prethodno 500 miliona evra) i jednokratni troškovi koji su povezani sa strategijskim pregledom do 200 miliona evra (nepromenjeni), kompanija sada očekuje da prijavi operativni gubitak od 450 miliona evra u 2023. godini”, rekli su iz Adidas-a u saopštenju.
“Ukoliko bude uspešno, potencijalna buduća izbacivanja Yeezy proizvoda bi dodatno poboljšala rezultate kompanije”, navodi se u saopštenju kompanije, koristeći termin koji se odnosi na puštanje novih proizvoda na tržište.
Adidas je rekao da je ostatak njegovog poslovanja u drugom kvartalu “delovao nešto bolje od očekivanog”.
Izvor: Reuters