Švedski brend “brze mode” H&M objavio je zaradu pre oporezivanja u drugom kvartalu koja je porasla za 33% u odnosu na prethodnu godinu, iznad predviđanja. Akcije H&M-a porasle su u ranoj trgovini u sredu.
Druga po veličini prodavnica odeće na svetu prijavila je zaradu nakon poreza od 4,78 milijardi švedskih kruna, što je premašilo projekcije od 3,87 milijardi švedskih kruna.
H&M je pripisao porast profitabilnosti većoj prodaji po punoj ceni i manjem smanjenju, kao i “značajno“ rastućoj potražnji u prodavnicama.
Bruto marža švedske kompanije za taj vremenski period porasla je na 52,2%.
Iako se činilo da je većina ograničenja COVID-a koja su uticala na performanse uglavnom ukinuta, H&M je nastavio, ali su izgledi ipak bili ometeni. Posao je identifikovao poteškoće izazvane prekidima lanca snabdevanja, porastom inflacije i sukobom u Ukrajini.
Kompanija je predvidela da će se pad prihoda u lokalnim valutama od 6% u junu u velikoj meri pripisati njenoj odluci da prekine poslovanje u Rusiji, Ukrajini i Belorusiji zbog krize.
Izvršna direktorka H&M-a Helena Helmerson rekla je u saopštenju da se situacija u vezi sa ratom u Ukrajini i njegovim posledicama za njihovo poslovanje redovno ispituje.
“Aktivno razmatramo različite opcije za pronalaženje rešenja koja uzimaju u obzir klijente i kolege, kao i uticaj na poslovanje u celini”, rekla je Helena.
U međuvremenu, prihodi cele grupe za drugi kvartal premašili su očekivanja, porasli su za 11% na 54,5 milijardi kruna u odnosu na isti period prošle godine. Analitičari su očekivali prodaju od 52,8 milijardi švedskih kruna za kvartal.
H&M je takođe ranije ovog meseca saopštio da su zahtevi za COVID-om opušteni, što je doprinelo boljem nego što se očekivalo, povećanju prodaje od 17% od marta do maja.
Međutim, potražnja je u to vreme još uvek bila niža nego pre pandemije.
Izvor: Investing.com