Nauči kako se investira u akcije na berzi – PRIJAVI SE

Akcije kompanije Nike beleže rast od 8% zbog znatnog povećanja zarade po akciji (EPS)

Nike je prijavio mnogo bolje nego što se očekivalo kvartalne rezultate u prvoj četvrtini fiskalne godine, što je nadmašilo očekivanja za prihod koji je pod pritiskom slabosti u Severnoj Americi i usporavanja ekonomije na ključnom tržištu Kine.

Akcije kompanije Nike Inc su porasle za 8% u pretprodaji nakon objave rezultata.

Nike je prijavio zaradu po akciji (EPS) od 0,94 dolara uz prihod od 12,94 milijarde dolara. Analitičari anketirani od strane Investing.com očekivali su EPS od 0,75 dolara uz prihod od 13,02 milijarde dolara.

Prodaja Nike brenda putem digitalnih kanala je porasla za 2%, ali rast u regionima EMEA, Kine i APLA je delimično nadmašen padom u Severnoj Americi.

Prodaja u Severnoj Americi je pala za 2%, dok je u Kini, ključnom tržištu kompanije, prodaja porasla za 5% na 1,74 milijarde dolara, iako je bila ispod procena StreetAccount-a od 1,84 milijarde dolara.

Bruto marža je pala za 10 baznih poena na 44,2%, pod pritiskom “većih troškova proizvoda i nepovoljnih promena deviznih kurseva, što je uglavnom nadoknađeno strateškim cenovnim akcijama”, navodi kompanija. Nivoi zaliha su smanjeni za 10% u odnosu na prethodnu godinu.

Kompanija je zadržala svoje smernice za fiskalnu 2024. godinu.

Analitičari iz Bernsteina kažu da je Nike dostavio “lepo iznenađenje”.

Nike je iskoristio “EPS skok od oko 20 centi da umanji rizik za drugi kvartal i ublaži drugu polovinu godine – to je najbolji mogući ishod koji smo mogli očekivati od ovog izveštaja. Kombinacija usporavajuće makroekonomske situacije i rasprave o direktnoj prodaji i trčanju zadržaće se na akcijama u kratkom roku, ali mi ostajemo optimistični po pitanju dugoročnog potencijala kompanije kao nedovoljno vrednovanog outperformera, sa prognozama rasta EPS-a koje nadmašuju konkurenciju i vrednovanjem na najnižem nivou u poslednjih 5 godina”, napisali su u belešci.

Izvor: Investing.com

Analitičari iz BofA i dalje vide “ravnotežu između rizika i nagrade jer se bolja bruto marža kompenzuje izazovnim okruženjem u prodaji (posebno u veleprodaji)”

Autor članka:

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter