POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

Aviokompanije optimistične u vezi sa potražnjom u 2024. godini uprkos izazovima u snabdevanju

Vlasnik British Airwaysa – IAG, i Air France-KLM su u četvrtak dali pozitivan izgled za 2024. godinu na osnovu stalne potražnje za putovanjima, ali su problemi ovog franko-holandskog prevoznika krajem godine istakli neke od izazova sa kojima se sektor suočava.

Evropske avio-kompanije prijavljuju snažne letnje rezervacije dok imaju koristi od nastavka uspona putovanja nakon pandemije, ali su zabrinutosti zbog visokih cena avio-goriva, geopolitičke neizvesnosti i pregovora o platama zasenile izglede.

Na primer: Air France-KLM je neočekivano pretrpeo gubitak u poslednjem kvartalu 2023. godine, pogođen većim troškovima i prekidima izazvanim sukobima na Bliskom Istoku, što je dovelo do pada vrednosti njegovih akcija za 10% na početku trgovine.

Međutim, IAG je video rast vrednosti svojih akcija nakon snažnih rezultata za 2023. godinu i ohrabrujućih komentara o kapacitetu za 2024. godinu, uprkos žestokoj konkurenciji za nove avione i problemima kod proizvođača.

IAG-ov izvršni direktor Luis Gallego rekao je da je sukob na Bliskom Istoku najviše uticao na korporativnu potražnju u poslednjem kvartalu 2023. godine i prvom kvartalu 2024. godine, ali se očekuje oporavak.

Za razliku od drugih avio-kompanija, IAG nije zabrinut zbog kapaciteta za narednu godinu i ne očekuje kašnjenja u isporukama aviona Boing ove godine.

Gallego je rekao da ako se sertifikacija Boingovog 737 MAX 10 uspori, IAG bi mogao da pređe na druge varijante. Boing se bori sa problemima kvaliteta i regulatornom represijom nakon pucanja panela na potpuno novom avionu Alaska Airlines MAX 9 tokom leta 5. januara.

“Za sada nismo zabrinuti. Sigurni smo da će rešiti situaciju”, rekao je Gallego na konferenciji za novinare.

Sophie Lund-Yates, vodeća analitičarka akcija u Hargreaves Lansdown, pozdravila je IAG-ovu nameru da poboljša efikasnost smanjenjem prekida.

“Ovo su sve sjajni ciljevi, ali brzina isporuke daleko je od garantovane. Od ključne je važnosti da BA ovo uradi kako treba”, dodala je.

NEOČEKIVANI GUBITAK U Q4

Kao još jedan primer mogućih izazova u budućnosti, uprkos jakoj potražnji, analitičari i investitori su Reutersu rekli da će Lufthansa verovatno propustiti svoj cilj profitne marže za 2024. godinu, dok nemačka avio-kompanija pokušava da postigne nove, više platežne sporazume kako bi okončala produžene štrajkove.

U međuvremenu, Air France-KLM je prijavio rekordne prihode za 2023. godinu i operativni profit od 1,7 milijardi evra ($1,8 milijardi), u skladu sa očekivanjima.

Međutim, njegov operativni gubitak od 56 miliona evra u četvrtom kvartalu daleko je ispod analitičkih prognoza konsenzusa za profit od 88 miliona evra, prema anketi kompanije.

Ipak, Air France-KLM je uspeo da otplati 1,3 milijarde evra duga, većeg dela koji je nastao tokom zatvaranja putovanja zbog pandemije, ostavljajući neto dug od 5 milijardi evra.

“Možemo biti zadovoljni našim naporima da dodatno ojačamo našu bilansnu stranu i obnovimo kapital Grupe”, rekao je izvršni direktor Ben Smith u saopštenju.

Grupa je rekla da očekuje da troškovi neće tako brzo rasti kao što su to učinili 2023. godine, i dodala je da će za leto 2024. godine njena kapacitet biti blizu nivoa iz 2019. godine.

Finansijski direktor Steven Zaat rekao je da postoji snažna potražnja. “Problem nije u prodaji karata. Možemo prodati svako sedište koje želimo”, dodao je, ističući da je pitanje imati dovoljno kapaciteta.

Analitičari iz Bernsteina rekli su da je četvrtalni gubitak Air France-KLM-a uticao na jednokratne efekte troškova prekida i sprovođenja plana za deljenje vlasništva zaposlenih.

“Važno je da smanjenje troškova u realnom izrazu nastavi da se događa, podržavajući proširenje marže u budućnosti”, dodali su.

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter