Meta Platforms, koja je vlasnik Fejsbuka, osniva digitalnu prodavnicu odeće u kojoj korisnici mogu da kupe dizajnersku odeću za svoje avatare, rekao je izvršni direktor Mark Zakerberg.
Zakerberg je rekao u video strimu uživo zajedno sa šefom mode Instagrama da će virtuelni ansambli koje su dizajnirali modni dizajneri Balenciaga, Prada i Thom Browne biti dostupni za kupovinu za početak.
Njihove cene biće između 2,99 i 8,99 dolara, prema rečima portparola kompanije Meta, što je daleko jeftinije od stvarne odeće tih dizajnera.
Pradina torbica Matinee od nojeve kože, na primer, košta 10.700 dolara.
Zakerberg je izrazio želju da proda prodavnicu pretvori u otvoreno tržište gde programeri mogu da prave i prodaju raznovrsnu digitalnu odeću.
Kako Meta postepeno povezuje platforme i usmerava se ka razvoju impresivnog “metaverzuma“ zajedničkih, međusobno povezanih digitalnih svetova u kojima se korisnici mogu okupljati, avatari su se pojavili kao jedno od sredstava za Meta da integriše korisničke identitete preko Facebooka, Instagrama i drugih usluga.
Korisnici Meta opreme za virtuelnu realnost kreiraju avatare za igranje video igrica, vežbanje i učešće u konferencijskim pozivima, međutim, digitalni kostimi će u početku biti dostupni samo na Fejsbuku, Instagramu i Mesindžeru, navodi kompanija.
Kompanija je prošle godine redizajnirala svoje avatare virtuelne realnosti kako bi bili izražajniji i trodimenzionalni, a zatim ih je učinila dostupnim na Fejsbuku, Instagramu i Mesindžeru od januara.