Netflix je dodao milione novih pretplatnika u četvrtom kvartalu i to više nego što je Volstrit očekivao. Naime, Netflix je dodao 7,66 miliona korisnika u poređenju sa očekivanim 4,57 miliona.
Kompanija je takođe otkrila da će se ko-izvršni direktor Rid Hejstings povući sa svoje pozicije i preći na mesto izvršnog predsednika. Greg Peters, glavni operativni direktor kompanije, unapređen je u ko-izvršnog direktora zajedno sa već uspostavljenim Tedom Sarandosom.
A evo i kvartalnih rezultata:
Zarada po akciji (EPS): 12 centi što je niže od očekivanih 45 centi po akciji
Prihod: 7,85 milijardi dolara što je nešto iznad očekivanja od 7,84 milijarde dolara
Netflix-ov EPS je promašio očekivanja uglavnom zbog gubitka u vezi sa dugom koji je izražen u evrima, ali je marža od 7% i dalje nadmašila očekivanja Volstrita. Depresijacija američkog dolara u odnosu na evro tokom četvrtog kvartala nije operativni gubitak.
Ovo je prvi kvartal kada je Netflix-ova nova usluga podržana oglasima uključena u rezultate zarade. Kompanija je lansirala ovaj jeftiniji paket u novembru, ali nije otkrila koliki je udeo novih pretplata od korisnika koji su se odlučili za ovu uslugu. Kompanija kaže da nije videla značajan broj ljudi koji su promenili planove nakon uvođenja ove usluge. Dakle, oni koji su pretplaćeni na premium i skuplje pakete retko se spuštaju na jeftiniji model koji podržava oglase.
„Ne bismo se upuštali u ovaj posao da to ne može biti značajan deo našeg poslovanja“, rekao je Spenser Nojman, finansijski direktor kompanije. „Mi imamo više od 30 milijardi dolara prihoda, skoro 32 milijarde dolara prihoda, u 2022. godini i ne bismo ušli u ovakav posao da ne verujemo da može biti veći od najmanje 10% našeg prihoda”. Prošlog kvartala, Netflix je saopštio da je “veoma optimističan” u pogledu svog novog reklamnog posla.
Kompanija predviđa da će prihodi u prvom kvartalu 2023. porasti za 4%, što je više od 3,7% koliko trenutno predviđa Volstrit. Netflix kaže da će ovaj rast biti vođen sa više plaćenih članstava i više novca po plaćenom članstvu. Pored toga, prvo tromesečje obeležiće Netflix-ovo preliminarno uvođenje svog programa plaćenog deljenja, koji ima za cilj da zaradi novac od korisnika koji su ranije delili lozinke sa ljudima van svojih domova.
Kompanija je saopštila da očekuje da neki korisnici koji su pozajmljivali naloge prestanu da gledaju sadržaj na platformi, jer se ne dodaju kao dodatni članovi postojećim nalozima ili se ne pretvaraju u plaćene članove.
Izvor: CNBC