PRIJAVI SE ZA KURS BERZE (POPUST 50%)

Pretraga
Close this search box.

Netflix ostvaruje rekord u broju pretplatnika u četvrtom kvartalu, podstaknut serijama ‘The Crown’ i ‘The Killer’

Netflix je u utorak nadmašio procene Volstrita u vezi sa brojem pretplatnika u četvrtom kvartalu, vođen snažnim portfoliom emisija, uključujući poslednju sezonu dugovečne kraljevske drame “The Crown” i originalni film Dejvida Finčera “The Killer”.

Kompanija je prijavila da je dodala 13,1 milion pretplatnika u decembarskom kvartalu, najveći četvrti kvartal rasta pretplatnika ikada, znatno premašujući prognozirani rast od 8,97 miliona. To dovodi ukupan broj pretplatnika na 260 miliona.

Akcije Netflix su porasle za 8,3% nakon radnog vremena. Tokom 2023. godine, deonice su porasle za 65%.

“Postaje sve jasnije da je Netflix pobedio u ‘ratu za strimovanje'”, napisala je Džesika Raif Erlih, analitičarka za medije u Banci Amerike.

Kompanija je prijavila zaradu po akciji od 2,11 dolara, što je manje od konsenzus prognoza od 2,22 dolara po akciji. Netflix je rekao da su zarade po akciji uticale na gubitak od 239 miliona dolara povezan s promenama deviznih kurseva.

Prihod je porastao na 8,8 milijardi dolara, nadmašujući prognoze i vlastite smernice kompanije od 8,7 milijardi dolara u kvartalu.

Striming gigant je rekao da očekuje zdrav rast prihoda sa dvocifrenim procentom tokom cele 2024. godine, dok nastavlja da dodaje članove i ulaže u svoje poslovanje oglašavanja. Netflix je rekao da oglašavanje još uvek nije primarni pokretač rasta prihoda, ali cilja da se to promeni do 2025. godine.

Kompanija je pripisala rast snazi svoje intelektualne svojine, uključujući “Squid Game: The Challenge”, rijaliti šou baziran na njenoj najgledanijoj TV seriji, nove originalne serije poput “All the Light We Cannot See”, igrane filmove poput “Rebel Moon: A Child of Fire” Zaka Snajdera i neengleskojezičko programiranje, uključujući treću sezonu “Lupina” iz Francuske.

Takođe je naveo jaku potražnju za licenciranim naslovima kao što je “Young Sheldon”. Co-CEO Ted Sarandos rekao je da Netflix ima “bogatu istoriju” stvaranja nekih od najvećih hitova televizije, uključujući “Breaking Bad”, “The Walking Dead”, “Schitt’s Creek”, i, nedavno, “Suits”.

“Oduševljen sam što su studiji ponovo otvoreni za licenciranje, i raduje me što im mogu reći da smo otvoreni za poslovanje”, rekao je Sarandos tokom investor livestreama Netflixa.

Džesika Raif Erlih iz Banke Amerike napisala je da je Netflix korisnik promenjenih tržišnih dinamika, koje prisiljavaju medijske kompanije da ponovo razmotre strategiju zadržavanja filmova i televizijskih serija isključivo za svoje sopstvene striming usluge. Nazvala je ovo “win-win” predlogom, koji omogućava Netflixu da smanji investicije u rizičnu originalnu produkciju, dok ovi ugovori o licenciranju pružaju drugim medijskim kompanijama potrebne prihode.

Netflix je rekao da vidi priliku za rast ako nastavi da poboljšava svoj programski raspored i osvaja nove oblasti poput oglašavanja i igara. I dok je posao igara još uvek u povoju, kompanija je rekla da se angažovanje povećalo trostruko.

Glavni finansijski direktor Spencer Neumann rekao je da Netflix planira povećanje troškova za sadržaj, nakon prošlogodišnjih dvostrukih štrajkova u Holivudu. On očekuje da će strimer investirati do 17 milijardi dolara ove godine, ali je dodao: “Želimo to uraditi na pametan, razborit i odgovoran način.”

Kompanija je rekla da nastavlja da ulaže i eksperimentiše s uživim programiranjem. Ranije u utorak, Netflix i TKO Group Holdings su objavili više od 5 milijardi dolara vredan ugovor za ekskluzivno dovođenje “Raw” i nekih drugih programa World Wrestling Entertainment-a na striming servis u januaru 2025. godine.

“Decenijama je WWE izgradio ovu višegeneracijsku bazu fanova koju verujemo da možemo poslužiti i koju možemo uvećati”, rekao je Sarandos. “Verujemo da je WWE istorijski bio nedovoljno distribuiran izvan Severne Amerike. I ovo je globalni dogovor. Tako da im možemo pomoći, a oni nama, da izgradimo taj fanatizam širom sveta.”

Analitičar Trećeg mosta Džejmi Lumli rekao je da ugovor sa WWE pokazuje kako Netflix nastavlja da diversifikuje svoju strategiju sadržaja.

“Ovo je najveći potez kompanije u uživo programiranje i doneće veliki broj sadržaja na platformu svake godine”, rekao je Lumli.

Netflix je takođe hvalio svoju prvu pozorišnu produkciju, “Stranger Things: The First Shadow”, baziranu na njegovom hit serijalu.

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter