Francuski proizvođač automobila Renault saopštio je da je prodaja automobila pala za 30% u prvoj polovini 2022. nakon gašenja aktivnosti u Rusiji, jednom od prvih zapadnih proizvođača automobila koji je otkrio štetu zbog gubitka ključnog tržišta nakon početka rata u Ukrajini.
Zapadni proizvođač automobila koji je najizloženiji ruskom tržištu, Renault, prijavio je pad globalne prodaje od 29,7% u odnosu na prethodnu godinu na nešto više od milion vozila.
Prodaja je pala za 12% u odnosu na prethodnu godinu kada su isključene operacije Avtovaza i Renaulta u Rusiji. Rano trgovanje je zabeležilo pad akcija kompanije Renault od 2,3%.
Prema JPMorgan-u, Rusija je bila drugo najveće tržište Renoa pre sukoba, doprinoseći profitu sa 15%. Kompanija, koja proizvodi dobro poznata vozila, uključujući Dačiju Daster i Reno Klio, prestala je sa radom u zemlji ranije ove godine i najavila da će prodati i Reno Rusija i 67,7% vlasništva u Avtovazu.
Najvećeg proizvođača automobila u Rusiji i vlasnika marke Lada, Avtovaz, Reno je u maju trebalo da proda ruskom naučnom institutu, navodno za samo jednu rublju, uz šestogodišnju opciju da ga otkupi.
Francuski biznis je ukazao na pitanje poluprovodnika pored efekata svog izlaska iz Rusije, čak i ako je dao pozitivnu procenu proizvodnje čipova za drugu polovinu godine, ponavljajući slične primedbe konkurentskog Volkswagena.
Glavni operativni direktor brenda Renault Fabris Kambolive rekao je da brend beleži određena poboljšanja u pogledu dostupnosti i očekuje da će nivo proizvodnje poluprovodnika u drugoj polovini 2022. godine biti znatno viši u odnosu na prvu polovinu.
Izvor: Reuters