Barry Callebaut je u četvrtak prijavio niže obime prodaje u devetomesečnom periodu u odnosu na prethodnu godinu, zbog smanjene tražnje kupaca u inflatornom okruženju.
Obim prodaje Barry Callebaut-a je pogođen rastućim inflatornim pritiscima, pri čemu je cena kakaoa dostigla najviši nivo u poslednjih 46 godina, što smanjuje potražnju za čokoladom širom sveta.
“Naš obim prodaje je bio u skladu sa opadajućim osnovnim tržištem čokoladnih slatkiša, izuzev rezidualnih efekata incidenta u fabrici Wieze”, izjavio je Peter Feld, koji je preuzeo funkciju izvršnog direktora u aprilu.
Obim prodaje kompanije je bio ometen izbijanjem salmonele u fabrici Wieze prošle godine.
Kompanija je potvrdila svoju prognozu da neće biti rasta obima prodaje za celu godinu, ali je najavila da će pružiti potpunu stratešku ažuriranje prilikom objavljivanja prihoda za celu godinu u novembru.
Kompanija sa sedištem u Cirihu dva puta je ove godine smanjivala svoje prognoze, jer je imala poteškoće da se oporavi od pada kupovine čokolade od strane kupaca pogođenih inflacijom.
Barry Callebaut, koji snabdeva čokoladu za razne proizvođače, uključujući industrijske lidere poput Unilevera i Nestlea, izvestio je da su obimi prodaje u devetomesečnom periodu zaključenom 31. maja pali za 2,7% u poređenju sa istim periodom prethodne godine, na 1,7 miliona tona, u skladu sa prognozama analitičara iz kompanijskog konsenzusa. Devetomesečni prihodi od prodaje Barry Callebaut-a su porasli na 6,29 milijardi švajcarskih franaka, takođe u skladu sa procenama analitičara.
Izvor: Reuters