Renault je u sredu objavio povećanje godišnjih globalnih prodajnih obima, vraćajući se rastu nakon četiri uzastopne godine opadanja, što se može pripisati strateškom prepozicioniranju, povlačenju sa ruskog tržišta i problemima u lancu snabdevanja.
Grupi se obim prodaje smanjio gotovo 6% u 2022. godini, godini koju je teško pogodila nestašica čipova, nakon što je postavila rekord od 3,88 miliona vozila – automobila i kombija – prodatih 2018. godine.
Nakon suočavanja sa padom na nekoliko tržišta, Renault je odlučio povećati ambicije u prodaji smanjenjem svoje ponude i usmeravanjem, pod vođstvom izvršnog direktora Luke de Mea, na najprofitabilnija tržišta i modele.
Renault-ov glavni brend, koji čini više od dve trećine prodaje grupe, zabeležio je povećanje prodaje od 9,4% u 2023. godini na 2.235.345 vozila, dok je njegov brend niskih cena, Dacia, postigao rast od 14,7% u istom periodu.
Narudžbenica grupe u Evropi predstavlja 2,5 meseca prognozirane prodaje krajem decembra 2023. godine, dodali su iz Renault-a.
Izvor: Reuters