Nauči kako se investira u akcije na berzi – PRIJAVI SE

Sjedinjene Američke Države kažu da će šest avio-kompanija refundirati 622 miliona dolara

Američko ministarstvo saobraćaja saopštilo je u ponedeljak da je šest avio-kompanija kažnjeno sa 7,25 miliona dolara i da su pristale da izdaju 622 miliona dolara na ime povraćaja novca putnicima jer se agencija obećava da će agresivno sprovoditi zaštitu potrošača.

Akcije su pomogle da se osigura da su prevoznici isplatili potreban povrat novca „stotinama hiljada putnika kojima su letovi otkazani ili značajno promenjeni“, rekao je novinarima ministar saobraćaja Pete Buttigieg. „Ne bi trebalo da preduzima mere prinude od (USDOT) da natera aviokompanije da isplate sredstva koja su obavezne da plate.

Mnogi od povraćaja sredstava uključivali su letove odložene ili otkazane tokom pandemije COVID-19, a mnogi putnici su čekali mesecima ili čak godinama na povraćaj novca.

Buttigieg je rekao da će prema nagodbi ultra-niskobudžetni avioprevoznik Frontier Airlines morati da plati 222 miliona dolara na ime refundiranja i da će platiti kaznu od 2,2 miliona dolara, dok će Er Indija u vlasništvu Tata grupe platiti 121,5 miliona dolara u obavezi i 1,4 miliona dolara kazne.

Frontier je saopštio da je izdao 92 miliona dolara povrata novca i otkupio kredite i vaučere kupcima koji su dobrovoljno otkazali bespovratne karte tokom COVID-a i nisu imali pravo na povraćaj sredstava. Rečeno je da povraćaji „pokazuju posvećenost Frontier-a da se prema našim klijentima ponaša na pošten i fleksibilan način“.

Državni TAP Portugal će izdati 126,5 miliona dolara zahtevanih povraćaja sredstava i platiti kaznu od 1,1 milion dolara, a kolumbijska Avianca će platiti 76,8 miliona dolara zahtevanih povraćaja sredstava i platiti kaznu od 750.000 dolara.

El Al Israel Airlines će izdati 61,9 miliona dolara potrebnih povraćaja sredstava i platiti kaznu od 900.000 dolara, a meksički Aeromekico će platiti 13,6 miliona dolara potrebnih povrata i 900.000 dolara kazne.

El Al je rekao USDOT-u da nema politiku odbijanja povraćaja novca i „prioritetnih povraćaja sredstava za putnike iz SAD“, ali je rekao da nije bio u mogućnosti da ispoštuje vremenski okvir odeljenja zbog pritiska koji je „vanredna situacija za javno zdravlje COVID-19 imala na svoje osoblje i njegove finansije .”

Avianca je rekla USDOT-u da nema politiku odbijanja povraćaja, ali je „morala da obradi zahteve za povraćaj sredstava za otprilike sedam godina u jednoj godini sa smanjenim brojem zaposlenih“.

Aeromexico je 2020. i 2021. odredio da će povraćaji biti obrađeni 12 meseci nakon prijema, saopštio je USDOT, što je dovelo do toga da hiljade putnika u SAD ne dobiju blagovremene povraćaje sredstava. Aeromekico je rekao USDOT-u „s obzirom da se suočio sa mogućnošću da će morati da prekine sa radom, doneo je tešku odluku da ograniči kako putnici koji imaju bespovratne karte mogu da povrate vrednost tih karata.

USDOT je rekao da Air India nije obezbedila blagovremene povraćaje sredstava.
Avio-kompanija je saopštila da je primila “poplavu zahteva za povraćaj sredstava od marta 2020. do septembra 2021. zbog svoje “liberalne politike refundiranja na zahtev”.

TAP je saopštio da se suočio sa „lavinom zahteva za povraćaj novca i da je njegov pozivni centar brzo pretrpan“.

USDOT je rekao da istražuje druge prevoznike.

USDOT je kreditirao aviokompanije za neke isplate za bespovratne karte u odnosu na kazne: Frontier je dobio kredit od 1,2 miliona dolara, TAP Portugal 550.000 dolara, El Al 450.000 dolara i Avianca 375.000 dolara.

Izvor: Reuters

Autor članka:

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter