Akcije Target-a pale su za čak 24% u pretprodajnom trgovanju (premarket) danas nakon što je trgovac snizio svoje izglede za maržu operativnog prihoda u fiskalnoj godini i objavio niži prihod po akciji od očekivanog za prvi kvartal.
Target je prijavio prilagođeni EPS (zarada po akciji) za prvi kvartal od 2,19 dolara, što je pad sa 3,69 dolara u periodu od pre godinu dana i ispod konsenzusnih procena od 3,06 dolara po akciji.
Ukupna prodaja je iznosila 24,83 milijarde dolara, što je 4% više u odnosu na isti period prethodne godine i nešto iznad konsenzusa analitičara od 24,34 milijarde dolara.
Uporediva prodaja je porasla za 3,3% u tom periodu, nadmašivši očekivani rast od 1,17%. Digitalna prodaja porasla je za 3,2% u prvom kvartalu, izostala je projektovani rast od 3,67%.
Bruto marža je iznosila 25,7%, u poređenju sa 30% u prošlogodišnjem periodu i konsenzusnom projekcijom od 29%. Operativna marža iznosila je 5,3%, dok su analitičari očekivali 8,13%.
Target predviđa stopu prihoda od operativne marže od “u rasponu od 6% do 8%” za celu fiskalnu godinu, što je manje u odnosu na prethodnu prognozu od +8%.
“Tokom kvartala suočili smo se sa neočekivano visokim troškovima, vođenim brojnim faktorima, što je rezultiralo profitabilnošću koja je bila znatno ispod naših očekivanja i znatno ispod onoga što očekujemo da ćemo poslovati tokom vremena“, rekao je izvršni direktor Target-a Brian Cornell.
Target je proizveo “snažne rezultate u prvom kvartalu i rast saobraćaja, ali znatno lošiji procenat GM-a i vodio je celogodišnju EBIT maržu nazad na 6% (nivo 2019.) u odnosu na 8%+ ranije, što implicira da EPS treba da padne za približno 4 dolara po našem mišljenju“, prema mišljenju analitičaru BMO Keli Baniji.