POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

Šta je rejting akcija? Analitičari očekuju pad akcija ovih 5 kompanija.

Pre nego što donesu odluku o ulaganju, mnogi investitori gledaju ocene analitičara. Analitičari obično ispituju javne finansijske podatke, konferencijske pozive i istraživanja tržišta, pre nego što savetuju investitore da kupe ili prodaju akcije.
Kao rezultat toga, možemo zaključiti da se ovi rejtinzi mogu koristiti kao koristan alat pri odlučivanju da li da investirate u akcije ili ne.

Šta je zapravo rejting akcija?

Rejting ili ocena akcije je merenje učinka akcije u određenom vremenskom periodu.
Kada analitičari i brokerske kompanije daju preporuke za berze trgovcima akcijama i trgovcima na malo, oni koriste ove ocene.
Da bi došli do zaključka, analitičari pregledaju finansijske izveštaje brojnih kompanija, razgovaraju sa menadžmentom i kupcima i slušaju konferencijske pozive tih organizacija.
Ovi rejtinzi se obično objavljuju svaka tri meseca tj. kvartalno.
Ciljna cena je uključena u rejting akcija, što pomaže trgovcima da odrede intrinzičnu vrednost (Intrinsic value) akcije u poređenju sa njenom tržišnom vrednošću.

Shodno tome imamo 7 rejtinga, odnosno ocena za neke akcije i to:


1. Buy
Ovaj rejting je preporuka za kupovinu određene akcije, što implicira da analitičari očekuju da će cena akcije porasti u kratkom i srednjem roku.
Analitičari obično veruju da kompanija može nadmašiti slične kompanije u istom sektoru zbog faktora kao što je uvođenje novog proizvoda ili usluge.


2. Sell
Ovaj rejting je preporuka za prodaju akcija, što ukazuje na to da analitičar veruje da će cena akcije pasti ispod svog trenutnog nivoa u bliskom ili srednjem roku.
Snažan rejting prodaje ukazuje da stručnjaci veruju da će cena akcija drastično pasti ispod trenutnog nivoa u bliskoj budućnosti, odnosno da određena kompanija može na kraju promašiti rezultate u svom vitalnom biznisu.

3. Hold
Kada analitičar daju akciji ocenu “Hold”, očekuju da će se ponašati u skladu sa tržištem ili slično drugim akcijamau istom sektoru.
Ova ocena upućuje brokere i investitore da zadrže akcije umesto da ih kupuju ili prodaju.

4. Underperform
Ovaj rejting performansi ukazuje da rezultati kompanije mogu biti ispod tržišnog proseka ili referentnog indeksa. Kao rezultat toga, analitičari savetuju trgovce da izbegavaju ove akcije.

5. Outperform
Ovakva ocena ili rejting se dodeljuje akciji za koju se predviđa da će obezbediti prinose koji su veći od tržišnog proseka ili referentnog indeksa.

6. Overweight
Rejting “Overweight” na nekoj akciji obično ukazuje da ona garantuje veći koeficijent od sadašnjeg referentnog koeficijenta. Ova preporuka za akcije ukazuje na to da analitičar akcija očekuje da će cena akcija rasti u budućnosti.

7. Underweight
Ovaj rejting ukazuje da oni veruju da će akcije imati lošiji učinak u narednih 12 meseci.
U zavisnosti od tržišnih uslova, ovo može ukazivati na to da će akcije izgubiti vrednost ili će polako rasti, ali to uvek znači da analitičar smatra da će firma biti lošija od svojih konkurenata.

E sada kada smo saznali kakve rejtinge imamo, da vidimo kako su analitičari ocenili narednih 10 kompanija.

pexels energepiccom 159888
Šta je rejting akcija? Analitičari očekuju pad akcija ovih 5 kompanija. 2

Coinbase Global Inc:
J.P. Morgan objavio je rejting sa “Overweight” na “Hold” (Neutral) tsmanjivajući targetiranu cenu sa 171 dolar po akciji na 68 dolara po akciji.


Hewlett Packard Enterprise Company:
Akcije ove kompanije su skoro degradirane od strane analitičara iz Deutsche Bank gde su smanjili rejting sa “Buy” na “Hold”, smanjivajući targetiranu cenu sa 18 dolara po akciji na 16 dolara po akciji.

Best Buy Inc:
Kompanija Best Buy dobila je smanjivanje rejtinga od strane BofA Securities sa “Buy” na “Hold”.

DocuSign, Inc:
Analitičari Wolfe Research-a skratili su svoja očekivanja i rejting ove akcije sa “Buy” na “Hold”.

Netflix Inc:
Referentni analitičar Metju Harigan smanjio je rejting akcija kompanije Netflix sa “Hold“ na “Sell“ sa novom ciljnom cenom od 157 dolara po akciji.

Analitičari daju svoje preporuke i rejtinge, međutim investiranje vašeg novca treba da bude razlog da uvek sami odradite svoje istraživanje i donesete najbolju odluku za vas same.

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter