Američki proizvođač automobila Tesla isporučio je 72.115 električnih vozila proizvedenih u Kini u oktobru, što je smanjenje od 2,6% u odnosu na prethodni mesec, saopštila je Kineska asocijacija putničkih automobila (CPCA) u četvrtak.
Prodaja vozila Model 3 i Model Y proizvedenih u Kini blago je porasla za 0,6% u odnosu na isti period prošle godine.
Kineski rival BYD, koji proizvodi električna vozila i hibridne modele iz serija Dynasty i Ocean, isporučio je 301.095 putničkih vozila u oktobru, što predstavlja povećanje od 5% u odnosu na septembar i rast od 38,4% u poređenju sa istim mesecom prošle godine.
Elon Musk-ov Tesla je prioritet dao prodaji u odnosu na zaradu, posebno u Kini, gde se ovaj američki gigant za električna vozila suočava sa sve većim pritiskom lokalnih konkurenata. Agresivni popusti su smanjili njegove marže, ali nisu povećali tržišni udeo.
Tržišni udeo Tesle u segmentu električnih vozila u Kini smanjio se na 9,89% u trećem kvartalu sa 12,98% u drugom kvartalu i 9,93% godinu dana ranije.
Tesla je propustio procene za bruto maržu, profit i prihode u trećem kvartalu. Takođe je bio ispod procena za globalnu isporuku u trećem kvartalu, budući da su planirani nadogradnje fabrike za redizajniranu verziju Modela 3 smanjile proizvodnju.
Tesla je u septembru lansirao osveženi i skuplji Model 3 u Kini, a zvanično je počeo isporuku 26. oktobra.
Domaći proizvođači automobila su ostvarili veći napredak na najvećem svetskom tržištu automobila, gde su strane marke, uključujući Mitsubishi Motors iz Japana i Hyundai Motor iz Južne Koreje , preduzele korake da smanje ili ograniče svoje poslovanje.
BYD, najveći kineski rival Tesle, ostvario je vodeću poziciju na tržištu sa bruto maržom od 22,12% u trećem kvartalu.
EV brend Aito, podržan od strane kompanije Huawei, takođe je privukao pažnju u poslednje vreme, pri čemu je njihov redizajnirani model M7 privukao više od 50.000 porudžbina u prvih 25 dana nakon početka prodaje sredinom septembra.
Izvor: Investing.com