POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

Adidas beleži prvi gubitak u poslednjih 30 godina, ali zadržava dividendu

Nemački gigant u sportskoj opremi Adidas objavio je u sredu svoj prvi gubitak u više od 30 godina u 2023. godini dok CEO Bjorn Gulden radi na preokretu brenda nakon haotičnog raskida saradnje sa reperom Kanye West-om.

Adidas se bori da se stabilizuje nakon što je prekinuo veze sa West-om u oktobru 2022. godine, suspendovajući prodaju visoko profitabilne linije patika – Yeezy.

U Guldenovoj prvoj godini na funkciji, nastavio je prodaju Yeezy patika kako bi prodao preostalu zalihu, istovremeno težeći da unapredi popularne proizvode poput Samba i Gazelle patika, i poboljša odnose sa maloprodajnim lancima. Akcije Adidas-a su doživele oporavak, nadmašujući Nike i Pumu od kada je on preuzeo funkciju.

“Iako daleko od zadovoljavajućeg, 2023. godina je završena bolje nego što sam očekivao na početku godine,” rekao je Gulden.

Adidas je saopštio da očekuje poboljšanje svog osnovnog poslovanja – isključujući Yeezy – u 2024. godini, sa dvoznamenkastim rastom u drugom polugodištu.

Kompanija je saopštila da će njen odbor predložiti dividendu od 0,70 evra ($0,7650) po akciji na osnovu svog poslovanja u 2023. godini, što je nepromenjeno u odnosu na prethodnu godinu, uprkos objavljivanju neto gubitka od 58 miliona evra, prvog od 1992. godine. Očekivalo se da će akcije Adidas-a pasti za 2% na otvaranju.

Adidas očekuje pad prodaje u Severnoj Americi ove godine, optužujući tamošnje tržište koje je još uvek preopterećeno zalihama. Prodaja u svim ostalim tržištima se očekuje da će “značajno” porasti, navodi se.

Adidas se kladi da može povratiti tržišni udeo od Nike-a i drugih iako ukupna potražnja za sportskom opremom opada. Benefitovali su od trenda za niskim “terasa” patikama od prevrnute kože poput Samba i Gazelle, i prošle godine su povećali proizvodnju.

Prodaja obuće je porasla za 8% u četvrtom kvartalu, dok je prodaja odeće pala za 13%.

“Stvari su očigledno išle u pravom smeru kod Adidasa otkako je Bjorn Gulden preuzeo funkciju,” rekao je Tomas Joekel, menadžer portfolija u Union Investmentu. “Popularnost brenda se povećava, što se takođe može videti i po tome što je manje proizvoda sada potrebno prodavati sa popustom.”

Adidas je prošlog meseca postavio niske ciljeve za svoje preostale Yeezy proizvode, rekavši da će prodavati patike “barem po trošku”.

Lansirao je najnoviju kolekciju 26. februara, ali je teško predvideti potražnju za patikama, i nije tako visoka kao pre godinu dana kada je partnerstvo tek bilo okončano.

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter