PRIJAVI SE ZA KURS BERZE (POPUST 50%)

Pretraga
Close this search box.

Adobe je kupio Figmu za 20 milijardi dolara, izbacujući jednog od svojih najvećih rivala u digitalnom dizajnu

Velike vesti u svetu digitalne kreativne tehnologije: Adobe je danas najavio da će kupiti Figmu za 20 milijardi dolara, čime će se osloboditi jednog od njenih najvećih rivala u domenu digitalnog dizajna.

U toj zaradi u trećem kvartalu kompanija je ostvarila prihod od 4,43 milijarde dolara i zaradu po akciji koja nije GAAP od 3,40 dolara, što je ispunilo i premašilo očekivanja analitičara. Ipak, kompanija je rekla da će možda morati da finansira ovaj posao kreditom, i pružila je mlaku prognozu za naredni kvartal, sa očekivanim prihodima od 4,52 milijarde dolara i zaradom po akciji od 3,50 dolara, navodeći „ukupno makroekonomsko okruženje“ i „FKS čeoni vetar”. Njegove akcije su u padu za skoro 10% pre otvaranja tržišta – jedan od znakova kako se Adobe verovatno nadao da bi vest o konsolidaciji i uklanjanju rivala mogla da joj da podsticaj.

Ovo su vrste reakcija – iz njihove ciljne zajednice – koje su snažan signal Adobe-u i Figmi da definitivno paze na to kako se integrišu i vode svoje korisnike na bilo koji sledeći korak.

Kupovina dolazi u obliku ugovora koji je pola gotovine, a pola dionica, rekao je Adobe, a takođe će uključivati 6 miliona dodatnih ograničenih dionica koje su odobrene generalnom direktoru Figme i zaposlenima koje će dobiti četiri godine nakon zatvaranja. Očekuje se da će se zatvoriti 2023. godine, „u zavisnosti od prijema potrebnih regulatornih odobrenja i odobrenja i ispunjavanja drugih uslova za zatvaranje, uključujući odobrenje akcionara Figme“.

Dizajn i prototipovi, za pojedince i timove, izvedeni u veoma modernom i modernom okruženju zasnovanom na oblaku, su prednosti Figminog proizvoda i do danas je prikupio oko 4 miliona korisnika. Adobe je u međuvremenu gradio i sticao brojna preduzeća u širem svetu digitalnog stvaralaštva, a to ga je odvelo ne samo u šire i opštije domete dizajna, već i na marketing i druge oblasti koje su susedne dizajnu u dužem lancu stvaranja. Međutim, Adobe-ov DNK je u dizajnu i izgradio je kultne proizvode u oblastima kao što su slike (kao što je Photoshop), fontovi, ilustracije, video i 3D i još mnogo toga.

Ideja će sada biti da se stvori besprekorna veza između njih i Figme, u suštini izgrađujući je kao matičnu platformu koja će ih sve spojiti. Adobe je, naravno, već imao nešto ovako, u obliku AdobeXD-a. Nije jasno šta se dešava sa tim kada se ovaj posao zaključi.

Zaista, vredi posmatrati da li će sve ovo privući pažnju antimonopolskih državnih institucija: Adobe je već dominantan u mnogim alatima koji se koriste, a sada će biti i dominantan igrač u platformi za uvođenje i pružanje svih ovih alata.

startup 593299 1280
Adobe je kupio Figmu za 20 milijardi dolara, izbacujući jednog od svojih najvećih rivala u digitalnom dizajnu 2

„Sa Adobe-ovom neverovatnom inovacijom i stručnošću, posebno u 3D, video, vektorskim, slikovnim i fontovima, možemo dalje da ponovo zamislimo dizajn proizvoda od kraja do kraja u pretraživaču, dok gradimo nove alate i prostore kako bismo omogućili klijentima da brže i više dizajniraju proizvode lako“, dodao je Dilan Fild, suosnivač i izvršni direktor, Figma. Fild će ostati i nastaviti da vodi Figma posao, rekao je Adobe.

Cena od 20 milijardi dolara je značajan skok za Figmu, koja je poslednji put procenjena na 10 milijardi dolara u junu 2021, kada je prikupila 200 miliona dolara. Ali Adobe radi više od pukog uklanjanja velikog konkurenta. Podiže posao koji se brzo razvija.

Napominje da je ukupno adresabilno tržište Figme 16,5 milijardi dolara do 2025. godine i da se „očekuje da će kompanija ove godine dodati oko 200 miliona dolara neto novog ARR-a, što će premašiti 400 miliona dolara ukupnog ARR-a nakon izlaska iz 2022. godine, sa najboljim neto zadržavanjem dolara u klasi veći od 150 odsto. Sa bruto maržama od približno 90 procenata i pozitivnim operativnim novčanim tokovima, Figma je izgradila efikasan posao sa visokim rastom“, navodi se u saopštenju.

Dogovor definitivno postavlja rukavicu za druga velika imena u svetu digitalnog dizajna. Konkretno, biće zanimljivo videti šta sledi za kompanije kao što su Canva i Sketch.

Izvor: Tech Crunch

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter