Kompanija Amazon je u danas objavila da će prestati da prodaje svoje Kindle e-čitače u Kini i da će zatvoriti svoju Kindle e-knjižaru tamo sledeće godine, označavajući najnoviju američku tehnološku kompaniju koja je napustila usko tržište u zemlji.
Amazon je u četvrtak objavio ovaj potez na svom zvaničnom WeChat nalogu, navodeći da menja svoj strateški naglasak i da će se njegove druge poslovne linije u Kini nastaviti da rade.
Kineska e-knjižara Kindle objavila je da će prestati da prodaje e-knjige 30. juna sledeće godine, ali će korisnici moći da preuzmu sve kupljene knjige još godinu dana.
Prestanak Kindleovog poslovanja u Kini nije bio posledica pritiska vlade ili cenzure, navodi kompanija.
Predstavnik Amazona u Kini izjavio je da u Kini ostajeu lojalni njihovim kupcima. Da ispitujemu njihovu ponudu i redovno vrše prilagođavanja kao globalna kompanija, bez obzira na to gde posluju.
Takođe je rekao da će nastaviti da se razvijaju i investiraju tamo gde mogu da isporuče vrednost njihovim potrošačima sa svojim portfoliom poslovanja u Kini.
Prekogranična e-trgovina, oglašavanje i usluge u cloud servisu su među Amazonovim preostalim poslovima u Kini.
Prisetimo se, 2019. Amazon je zatvorio je svoju internet prodavnicu u Kini.
U decembru prošle godine, Rojters je izvestio o decenijskom pokušaju Amazona da stekne naklonost u Pekingu kako bi zaštitio i razvio svoje poslovanje u Kini.
Prema članku, Amazon je nameravao da poveća svoje Kindle poslovanje u Kini, citirajući interni Amazon brifing dokument iz 2018. u kojem se navodi da je do kraja 2017. Kina postala najveće globalno tržište Kindle-a, koji čini 40%+ obima njihove ukupne prodaje uređaja.
Druge zapadne internet kompanije, kao što su Microsoft-ov LinkedIn, Yahoo i Airbnb Inc, smanjile su ili napustile svoje poslovanje u Kini poslednjih meseci, zahvaljujući naporima vlade da pooštri kontrolu nad onlajn sadržajem i novim zakonima koji imaju za cilj deljenje podataka i privatnost korisnika.