Apple je promašio očekivanja analitičara u četvrtom kvartalu u pogledu prihoda, profita i prodaje za mnoge od svojih linija poslovanja. Ukupna prodaja kompanije Apple za praznični kvartal 2022. bila je oko 5% niža od prošlogodišnje, što je prvi pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine od 2019.
Izvršni direktor kompanije Apple, Tim Kuk, rekao je da tri faktora utiču na rezultate: snažan dolar, problemi sa proizvodnjom u Kini koji utiču na iPhone 14 Pro i iPhone 14 Pro Max i ukupno makroekonomsko okruženje.
Akcije Apple-a su pale preko 4% tokom produženog trgovanja nakon zatvaranja berze. Podaci kompanije sugerišu da prodaja iPhone-a neće pasti tako brzo kao što je to bio slučaj tokom prazničnog kvartala.
Evo kako izgledaju kvartalni rezultati kompanije Apple:
Zarada po akciji: 1,88 dolara u odnosu na očekivanih 1,94 dolara, što je pad od 10,9% u odnosu na prethodnu godinu.
Prihod: 117,15 milijardi dolara naspram procenjenih 121,10 milijardi dolara, što je pad od 5,49% u odnosu na prethodnu godinu.
Prihod od iPhone-a: 65,78 milijardi dolara u odnosu na procenjenih 68,29 milijardi dolara, pad od 8,17% u odnosu na prethodnu godinu.
Mac prihod: 7,74 milijarde dolara naspram očekivanih 9,63 milijarde dolara, što je pad od 28,66% u odnosu na prethodnu godinu.
iPad prihod: 9,4 milijarde dolara u odnosu na procenjenih 7,76 milijardi dolara, što predstavlja porast od 29,66% u odnosu na prethodnu godinu.
Prihod od ostalih proizvoda: 13,48 milijardi dolara u odnosu na očekivanje od 15,23 milijarde dolara, što je pad od 8,3% u odnosu na prethodnu godinu.
Prihod od usluga: 20,77 milijardi dolara u odnosu na procenjenih 20,67 milijardi dolara, porast od 6,4% u odnosu na prethodnu godinu.
Bruto marža: 42,96% naspram 42,95% očekivanih
Izvršni direktor kompanije Apple, Tim Kuk, rekao je da tri faktora utiču na rezultate: snažan dolar, problemi sa proizvodnjom u Kini koji utiču na iPhone 14 Pro i iPhone 14 Pro Max, kao i ukupno makroekonomsko okruženje.
Apple nije dao očekivanja za tekući kvartal koji se završava u martu. Zapravo, kompanija nije dala smernice od 2020. godine, navodeći neizvesnost izazvanu pandemijom. Međutim, glavni finansijski direktor Luka Maestri rekao je da će prihodi u martu imati sličan trend pada kao u decembarskom kvartalu.
Izvor: CNBC