Apple je u ponedeljak predstavio novi “headset” sa proširenom realnošću pod nazivom Vision Pro u svojoj najrizičnijoj opkladi od uvođenja iPhone-a pre više od decenije, upadajući na tržište kojim dominira Meta.
Na svojoj godišnjoj konferenciji za programere, Apple je takođe predstavio niz novih proizvoda i funkcija, uključujući 15-inčni MacBook Air, moćni čip nazvan M2 Ultra, poboljšanja svog iOS softvera i dugo očekivano podešavanje kako bi se sprečilo da se njegovo automatsko ispravljanje dosadno promeni uobičajena psovka za “ducking”.
Vision Pro će početi od 3.499 dolara, što je više od tri puta više od cene najskupljih slušalica u Meta liniji uređaja mešovite i virtuelne realnosti.
“Headset” će testirati tržište prepuno uređaja koji tek treba da steknu privlačnost kod potrošača i staviti ih u direktnu konkurenciju Meta-u koji je vlasnik Fejsbuka nakon godina sukoba između kompanija oko pitanja poput privatnosti korisnika i kontrole razvojnih platformi.
Apple je naglasio novinu u karakteristikama uređaja za proširenu stvarnost, kao i sportska i zabavna partnerstva koja će ponuditi. Uređaj će koristiti novi čip nazvan R1 koji će obraditi informacije sa svojih senzora za manje vremena nego treptaj oka, saopštio je Apple.
Ali najave nisu uspele da uzbude Volstrit, koji je pre lansiranja poskupio akcije Apple-a na rekordno visok nivo. Akcije su uglavnom bile stabilne u post-market trgovanju.
„Bogati, tehničari koji rano usvajaju će kupovati Vision Pro u gomilama, ali ogromnom Apple-u će trebati godine da promeni situaciju.“, rekao je Dejvid Rolf, glavni investicioni direktor kompanije Wedgewood Partners koja poseduje akcije Apple-a od 2005. godine.
Rolfe je rekao da još nije bilo masovnog tržišta za slušalice, ali je pohvalio tehnološke poteze proizvoda. „Apples Vision Pro me podseća na rane dane revolucije personalnih računara. Bilo je potrebno mnogo godina da PC postane mejnstrim proizvod. Isto je sa VisionPro-om.“
Korisnici Vision Pro-a će moći da biraju sadržaj unutar naočara svojim očima, dodiruju prste zajedno da kliknu i nežno listaju da bi se pomerali, dok će takođe koristiti trodimenzionalni sistem kamere i mikrofona za snimanje video zapisa i slika koje se mogu pogledati kasnije u 3D.
U svojoj vizuelno najupečatljivijoj razlici u odnosu na Meta slušalice, uređaj takođe ima spoljašnji ekran koji pokazuje oči korisnika ljudima u spoljašnjem svetu.
Spoljni ekran se zatamni kada je korisnik potpuno uronjen u virtuelni svet. Kada se osoba približi korisniku koji je u punom virtuelnom režimu, slušalice će pokazati i korisnika i spoljnu osobu jedna drugoj, što je napredovanje proširene stvarnosti u odnosu na Meta uređaje, koji prikazuju osnovniji video izvor spoljašnjeg sveta.
„To je prvi Appleov proizvod koji pogledate, a ne“, rekao je izvršni direktor Apple, Tim Cook.
Apple-ove slušalice će biti dostupne početkom sledeće godine u SAD, a više zemalja će doći kasnije 2024.
Izvor: Reuters