Američke avio-kompanije koje objavljuju snažne finansijske rezultate i dalje su optimistične u pogledu tražnje za putovanjima, iako ekonomisti i analitičari kažu da je rizik od ekonomske recesije porastao.
Prevoznici uživaju najveću tražnju za putovanjima od početka pandemije COVID-19, podstaknutu ponovnim otvaranjem zatvorenih granica, jakim američkim dolarom i sve većim korporativnim putovanjima.
United Airlines Holding u utorak je prognozirao najmanje četvorostruki skok u celogodišnjoj dobiti za ovu godinu jer očekuje da će putnici željni putovanja napuniti avione.
Slično, Delta Air Lines očekuje da će ove godine skoro udvostručiti svoju zaradu tokom cele godine. Ohrabreni izveštaji stižu upravo u trenutku kada više od polovine od 50 američkih država pokazuje znake usporavanja ekonomske aktivnosti, prelazeći ključni prag koji često signalizira da je recesija na pomolu, saopštila je Banka Federalnih rezervi Sent Luisa prošlog meseca.
Pogoršani ekonomski izgledi i rastuća finansijska krhkost američkih domaćinstava izazvali su zabrinutost u vezi sa potrošnjom.
Rastuća tražnja pomogla je prevoznicima da ublaže veće troškove goriva i rada kroz veće cene karata, ali se očekuje da će svako usporavanje potrošačke aktivnosti potkopati njihovu moć određivanja cena.
Rukovodioci avio-kompanija umanjuju taj rizik, rekavši da je želja za putovanjima i dalje jaka.
Ako ništa drugo, kažu oni, odnos između prihoda od putnika i šire ekonomije se vraća u trend pre pandemije.
United procenjuje da je prihod od domaćih putnika iznosio oko 0,5% BDP-a zemlje.
Očekuje se da će se trend obnoviti ove godine, što će rezultirati 15% većim prihodom za industriju ove godine.
Prema proračunima Delte, potrošači će 2023. potrošiti 30 milijardi dolara na putovanja.
Izvor: Reuters