POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

Barbie euforija verovatno će samo trenutno uticati na proizvođača igračaka Mattel!

Euforija oko filma “Barbie” sa Margot Robi u glavnoj ulozi mogla bi da preokrene prodaju čuvene Mattel lutke nakon godinu dana slabih rezultata. Međutim, Volstrit smatra da će ova roze zabava brzo izgubiti zamah.

Iako će Mattel izvestiti o rezultatima drugog kvartala u sredu, samo nekoliko dana nakon premijere filma, analitičari kažu da će povećanje prodaje Barbie lutki biti najviše izraženo u kvartalu koji se završava 29. septembra, a zatim će opadati.

Kompanija će verovatno dobiti deo prihoda od bioskopskih prihoda, ali najveća korist se očekuje od prodaje igračaka nakon marketinškog naboja vezanog za premijeru. Prodavnice širom sveta su takođe doprinele, sa brendovima od Zare do H&M i Gap koji su predstavili proizvode kao što su Barbie duksevi, parfemi i četkice za zube.

Arpiné Kocharyan iz banke UBS očekuje da će premijera filma imati “celokupan halo efekat” na franšizu, s tim što je najveća prilika u potrošačkim proizvodima jer se film fokusira na stariju publiku.

“Ovo možda neće značajno uticati na prihode, ali bi moglo uticati na zaradu Mattela, s obzirom na značajno višu maržu od preko 80% na prihodima od licenciranja”, dodala je Kocharyan.

Film sa živim glumcima, u kojem takođe igra i Rajan Gosling kao Ken, zaradio je 155 miliona dolara za jedan vikend u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, čime je postao najuspešnija premijera u bioskopima u 2023. godini, saopštila je distributerska kuća Warner Bros u nedelju.

Carol Osborne, profesorka marketinga na Muma fakultetu za poslovanje na Univerzitetu Južne Floride, kaže da će ludilo oko “barbifikacije sveta” brzo splasnuti.

Za drugi kvartal, očekuje se da će Mattel prijaviti pad prodaje i neto gubitak od 2 centa po akciji, u poređenju s profitom od 18 centi pre godinu dana, dok se kompanija i dalje bori sa povećanim troškovima, troškovima usled visoke inflacije i smanjenjem zaliha u prodavnicama.

Prema podacima kompanije, Barbie je bila najprodavaniji brend Mattela od 2019. do 2022. godine, ali je u prvom kvartalu 2023. godine pretekla Hot Wheels po bruto fakturisanim prihodima – ili iznosu fakturisanim kupcima.

Akcije proizvođača igračaka, koje su do sada ove godine porasle oko 19%, porasle su za oko 1,4% u ponedeljak. Deonice konkurenta Hasbro porasle su 5% ove godine.

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter