BMW očekuje da će dostići viši kraj svoje ciljane marže od 7-9% za poslovanje automobila i vidi blagi rast prodaje u 2023. godini, rekao je glavni finansijski direktor (CFO) Nicolas Peter na okruglom stolu u ponedeljak.
Potražnja se u Kini oporavljala u trećem tromesečju nakon što su blokade zahvatile prvu polovinu, rekao je finansijski direktor, opisujući to kao godinu „rollercoaster“ na njihovom najvećem prodajnom tržištu.
U Evropi su knjige narudžbi i dalje bile pune, ali je potražnja bila slaba u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu i jača u Francuskoj, Španiji i Italiji.
Ovaj proizvođač luksuznih automobila očekuje da će ove godine dostići svoj cilj od 10% prodaje potpuno električnih vozila na oko 240.000-245.000 vozila i mogao bi da vidi da će ta cifra porasti na oko 400.000 sledeće godine, dodao je Piter.
Upitan kako BMW reaguje na nestašicu gasa u Evropi, Peter je rekao da je smanjio svoj unos gasa u Nemačkoj i Austriji za 15% i da očekuje da će moći dalje da ga smanji.
„Pitanje gasa neće imati direktan uticaj na nas ove godine“, rekao je Piter, dodajući da do sada nisu videli smanjenje proizvodnje u mreži snabdevača.
Volkswagen i Mercedes-Benz su prošle nedelje izneli planove za vanredne situacije u slučaju da njihove mreže dobavljača ne isporuče delove, uključujući povećanje porudžbina od dobavljača izvan evropskih zemalja koje su najviše pogođene gasnom krizom.
Peter nije dao detalje o tome da li BMW radi isto, ali je rekao da je razvio daleko bliži odnos sa svojom mrežom dobavljača od nestašice čipova.
Izvor: Reuters