POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

BMW se kladi na oživljavanje ‘Neue Klasse’ kako bi sustigao Teslu

BMW se ponovo okreće brendu “Neue Klasse”, ovog puta kao električnom vozilu, dok nemački proizvođač automobila pokušava da ponovi prošle uspehe i uhvati trkača Teslu.

Tokom ranih 1960-ih, BMW je bio preduzeće u neizvesnoj budućnosti, potisnuto od strane Volkswagena, Mercedes-Benza i džinova iz Detroita.

Rukovodstvo kompanije sve je stavilo na kartu novog automobila koji su nazvali “Neue Klasse”, ili “nova klasa”. Lansiran 1962. godine kao BMW 1800, Neue Klasse postavio je nemačkog proizvođača na put da postane “najbolja vozačka mašina” kompanija i jedan od najuspešnijih brendova u bilo kojoj industriji.

Sada, BMW je ponovo na raskrsnici i ponovo se okreće “Neue Klasse” kako bi usmerio novi strateški pravac.

BMW je na minhenskom salonu automobila u subotu predstavio prototip električnog vozila “Neue Klasse” (EV) otprilike veličine trenutne serije 3, najprodavanije modelne linije kompanije.

Serijski automobil ima panoramski “head-up” displej projektovan na vetrobranu, kao i neke tradicionalne dizajn elemente BMW-a, kao što je karakterističan ugao – Hofmeister krivina po imenu dizajnera originalnog Neue Klasse – na zadnjim bočnim prozorima i ekran na instrument tabli.

“Želimo da ovu generaciju vozila učinimo toliko modernom da izgleda kao da smo preskočili jednu generaciju”, rekao je Adrian van Hooydonk, glavni dizajner BMW-a. “To je neophodno zbog novih igrača koji dolaze. Znate za debatu koja se vodi: Oh, tradicionalni OEM (proizvođač) sa više od 100 godina, možete li napraviti taj korak? Mi to možemo i hoćemo.”

Serijski automobil najavljuje višemilijardski evro napor da se zatvori tehnološki jaz sa Teslom i drugim proizvođačima EV-a koji privlače kupce modelima i funkcijama pokretanim softverom koje mnogi trenutni BMW-ovi ne usklađuju.

pexels burak the weekender 86993
BMW se kladi na oživljavanje 'Neue Klasse' kako bi sustigao Teslu 3

To je i pored toga što je BMW relativno rano omogućio EV-ima lansiranjem kompaktnog i3 2013. godine – automobila koji nikada nije ostvario velike prodajne rezultate i koji je na kraju ukinut 2022. godine.

“Neue Klasse je daleko najveća investicija u našoj istoriji. Zato što je tehnologija koju koristimo u celom BMW-u nova u svim oblastima, bez izuzetka”, rekao je Frank Weber, glavni tehnološki direktor BMW-a, u intervjuu pre minhenskog događaja.

Izvršni direktori BMW-a nisu objavili ukupne investicione cifre. Kompanija investira 2 milijarde evra ($2,2 milijarde) u nove proizvodne i montažne operacije za Neue Klasse u fabrici u Mađarskoj, jednoj od prvih fabrika koja će početi sa proizvodnjom vozila.

Kada prava Neue Klasse vozila počnu da izlaze sa proizvodnih traka 2025. godine, stići će 13 godina nakon što je Tesla lansirala Model S i ponovo definisala “najbolju vozačku mašinu” za mnoge imućne kupce. Tesla i druge startapove za EV već koriste ključne elemente dizajna Neue Klasse, kao što je baterijski paket koji čini deo konstrukcije tela vozila kako bi se smanjila težina i troškovi montaže.

‘KONKURENTNA PONUDA’

Novi kompaktni modeli BMW-a ulaziće u konkurentske segmente gde je Tesla započela cenovni rat. BMW nije objavio cene za Neue Klasse.

“Biti će to vrlo konkurentska ponuda”, rekao je izvršni direktor Oliver Cipse novinarima pre salona. “Nećemo se ceniti izvan ovog tržišta.”

Tesla je takođe preoblikovala poslovni model oko vozila – prodajući direktno kupcima, koristeći nadogradnje softvera putem vazdušnih veza za dodavanje funkcija i stalno beležeći podatke o vozilu radi poboljšanja podrške vozaču i drugih funkcija.

“Potrebna je višestrana transformacija” za uspostavljene proizvođače automobila kao što je BMW, rekao je Evangelos Simoudis, investitor u rizični kapital iz Silicijumske doline i stručnjak za strategije softvera za vozila.

Vozila Neue Klasse će biti napajana baterijama cilindričnog oblika prečnika 48 milimetara u različitim dužinama. Baterije su slične veličini i obliku onima koje Tesla planira da koristi u svom Cybertruck-u i drugim modelima.

Neue Klasse ima za cilj smanjenje troškova paketa baterija za 50% i 25% više dometa po kilovat-satu, mera efikasnosti, rekli su izvršni direktori.

BMW je započeo renoviranje svoje glavne montažne fabrike u Minhenu, koja se nalazi pored sedišta kompanije, kako bi proizvela Neue Klasse vozila, koja će na kraju zameniti trenutne modele sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući sedan serije 3 i SUV X3.

Softverski sistemi i tehnologija baterija iza Neue Klasse vozila biće za BMW jednako izazovni kao i transformacija proizvodnje, ako ne i više.

pexels torsten dettlaff 70912
BMW se kladi na oživljavanje 'Neue Klasse' kako bi sustigao Teslu 4

Vozila Neue Klasse će imati četiri “super mozga”, za kontrolu pogona, sistema za pomoć vozaču, infotejnmenta i drugih funkcija, rekao je Weber. BMW razvija sistem za pomoć vozaču sa proizvođačem čipova Qualcomm. Pogonske i kontrolne sisteme razvija BMW, dodao je Weber.

BMW igra na kartu upotrebe “head-up” displeja koji se projektuje na vetrobran kako bi suprotstavio velikim video ekranima koje Tesla, Mercedes i drugi koriste za slanje mapa, muzike, konferencijskih poziva i video igara vozačima i putnicima. Mali “head-up” displeji nude se od strane proizvođača automobila već godinama.

“Uvereni smo da je head-up najbolji način za prikazivanje informacija”, rekao je Štefan Durah, stariji potpredsednik za razvoj povezanih kompanija.

Razvijanje velikih displeja na vetrobranima nije bilo lako, rekao je Durah u intervjuu. “Duboko utiče na ukupnu arhitekturu automobila. Oslobađate se instrument table, pravite volane na drugačiji način.”

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter