Coca-Cola HBC AG je u utorak povećala svoju prognozu dobiti za celu godinu, pošto punionica bezalkoholnih pića ima koristi od povećanja cena i velike potražnje za svojim gaziranim pićem.
Visoka inflacija ugrozila je kućne budžete i primorala potrošače da smanje potrošnju, ali proizvođači pakovane hrane do sada su imali stabilnu potražnju za njihovim proizvodima uprkos podizanju cena.
HBC je saopštio da očekuje uporedivu operativnu dobit između 860 miliona evra i 900 miliona evra (860,43 miliona dolara i 900,45 miliona dolara) za 2022. godinu, u poređenju sa ranijom prognozom od 740 miliona evra do 820 miliona evra.
Coca-Cola i rival PepsiCo podigli su svoje prognoze za čitavu godinu u oktobru jer dva najveća proizvođača sokova šećera imaju koristi od višestrukih povećanja cena.
„Do sada smo videli ograničene dokaze o promeni ponašanja potrošača, ali smo svesni ove mogućnosti i možemo se brzo prilagoditi ako je potrebno“, rekao je izvršni direktor HBC Zoran Bogdanović.
HBC očekuje dvocifreni organski rast prihoda na nivou grupe u 2022. godini, nakon što je prijavio rast od 19,6% u trećem kvartalu, isključujući Rusiju i Ukrajinu.
U avgustu je HBC počeo da proizvodi lokalno piće, Dobry Cola, u Rusiji nakon što je obustavio proizvodnju i prodaju Coca-Cola proizvoda.
Taj potez usledio je nakon masovnog egzodusa zapadnih kompanija zbog ruske operacije u Ukrajini.
HBC, jedan od mnogih Coca-Cola punionica širom sveta, drži lokalne franšize Coca-Cola za flaširanje i prodaju pića koje proizvodi američki gigant pića. Coca-Cola ima više od 20% udela u HBC.
Portfolio HBC-a sa sedištem u Švajcarskoj kreće se od alkoholnih pića kao što su The Macallan i Jack Daniel’s do gaziranih pića Sprite i Monster Energy do Bambi keksa i vafla.
Izvor: Reuters