POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

Heineken očekuje profit u 2023., akcije skočile!

Heineken, druga po veličini svetska pivara, prognozirao je veći profit ove godine uprkos slabosti u Evropi, pošto je izvestio o većem profitu od očekivanog u 2022. 

Kompanija sa sedištem u Holandiji čiji brendovi uključuju Tiger i Sol rekla je da će operativni profit rasti, ali po sporijoj stopi u 2023. godini, što odražava kontinuiranu uštedu troškova, izazovnu ekonomiju i niže poverenje potrošača na nekim tržištima.

Ova pivara – čiji je istoimeni brend najprodavanije pivo u Evropi – zadržala je svoje prognoze o stabilnim do nešto većim količinama piva, pošto je rast na tržištima u razvoju nadomestio pad u Evropi, njenom najvećem regionu u smislu prihoda.

Izvršni direktor Dolf van den Brink rekao je da se prodaja piva u Evropi pokazala otpornom, uz rast u četvrtom kvartalu u odnosu na godinu dana ranije.

„Ali s obzirom na poskupljenja koja će morati da se dese zbog enormnog povećanja troškova energije, posebno u Evropi, i dalje očekujemo pad obima prodaje u Evropi za 2023. godinu“, rekao je Rojtersu u telefonskom intervjuu.

Akcije kompanije su porasle za 1,6%.

Heineken je očekivao naglo povećanje troškova inputa kao što je ječam i energije, posebno u Evropi. Pivara je saopštila da će nastojati da prebaci većinu dodatnih troškova na cene, ali je spremna da iskoristi uštede kako bi nadoknadila razliku ako smatra da bi zbog povećanja cena mogla izgubiti previše tržišnog udela. Kompanija je prošle godine podigla cene na globalnom nivou za oko 10%.

Heineken je saopštio da je njegov operativni profit porastao za 24% na 4,50 milijardi evra (4,8 milijardi dolara) u 2022, u poređenju sa prosečnom prognozom od 4,43 milijarde u anketi koju je sastavila kompanija.

Operativna profitna marža kompanije porasla je za 0,1 procentni poen na 15,7%. Heineken je saopštio i da očekuje da će ove godine premašiti cilj uštede od 2 milijarde evra za svoju stratešku rekonstrukciju „EverGreen“, pošto je dostigao 1,7 milijardi evra u 2022.

Ova pivara je prodala 6,9% više piva na globalnom nivou nego 2021. godine, pri čemu su skuplja vrhunska piva rasla bržim tempom. Prodaja u Aziji porasla je za skoro trećinu, a oporavak je usledio godinu dana nakon što su ograničenja COVID-19 na snazi u Kambodži, Indoneziji, Maleziji i njenom najvećem azijskom tržištu, Vijetnamu. 

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter