Uprkos krizi troškova života, potražnja je jaka za najveće kompanije u Evropi fokusirane na potrošače, što je dovelo do toga da nekoliko njih poveća svoje projekcije prodaje za tekuću godinu.
Proizvođač proizvoda za čišćenje Dettol i Lysol, britanski Reckitt Benckiser, u sredu je povećao svoje predviđanje prihoda za celu godinu nakon što mu je naglo povećanje cena omogućilo da nadmaši projekcije prodaje u drugom kvartalu.
Kao odgovor na snažnu potražnju za hranom za bebe i flaširanom vodom u drugom tromesečju, francuski Danone je povećao izglede za godišnji rast prihoda.
Kao i rival Unilever, Reckitt i Danone su se uglavnom oslanjali na povećanje cena da bi povećali prihod. Najveće pitanje za investitore je koliko će to trajati.
„Ono što smo videli je da je potrošač prihvatio ova povećanja cena, ali inflacija se ne povlači“, rekao je Ašiš Sinha, portfolio menadžer u Unileveru i akcionar Reckitt Gabelli. “Dakle, kako se inflacija povećava, to postavlja pitanja o elastičnosti potražnje.”
Britanski maloprodajni konzorcijum saopštio je u sredu da su cene u britanskim prodavnicama i supermarketima porasle za 4,4% u godini koja je prethodila julu, što je najveći rast od kada su ovi rekordi započeli 2005. Ovo povećanje je posledica povećanja troškova hrane i transporta.
Čak je i Mekdonalds, koji prodaje neka od najjeftinijih obroka na glavnoj ulici, objavio u sredu da će cena čizburgera porasti za 20 penija na 1,19 funti (1,44 dolara), što je prvo povećanje u 14 godina.
Luksuzna roba je u modi
Tokom epidemije, domaćinstva srednje i više klase su bila u mogućnosti da akumuliraju značajne uštede uprkos ograničenjima koja su sve, od putovanja u inostranstvo do večeranja, činila izazovnijim. Iako su neke od ovih ušteda u međuvremenu smanjene inflacijom, one i dalje imaju veću kupovnu moć.
Suprotno tome, domaćinstva sa niskim prihodima su proporcionalno gore pogođena inflacijom nego bogatija, jer se veći iznos njihovog prihoda troši na potrepštine poput hrane, goriva i stanovanja.
Porast bogatstva doveo je do porasta potražnje za luksuznom robom kao što su sportska vozila i dizajnerske torbe.
Najveća svetska kompanija za luksuznu robu, LVMH, u ponedeljak je zabeležila prihode u drugom kvartalu bolje od očekivanih. Snažan rast u SAD i oporavak u Evropi nadoknadili su pad prihoda u Aziji.
Američki turisti koji ljetuju u Londonu troše više zbog jakog dolara.
Za sada, povećani prosperitet imućnih potrošača nadoknađuje udar na prihode od onih sa nižim primanjima koji troše manje.
Proizvođač automobila Mercedes, zdravstvena firma GSK, proizvođač čokolada Lindt i proizvođač sportske odeće Puma takođe su poboljšali prognoze prodaje ove nedelje.
Izvor: Reuters