Microsoft (NASDAQ: MSFT), vlasnik Xboxa kojim predsedava predsednik Brad Smith, završio je svoju akviziciju kompanije Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI) vrednu 69 milijardi dolara, proizvođača popularnih igara poput Diabla i Call of Duty. Posao, koji se suočio sa otporom britanske Agencije za konkurenciju i tržišta (CMA), dobio je neočekivanu zelenu svetlost.
Odobrenje je stiglo nakon revidiranog predloga u avgustu 2023. godine, u kojem je Microsoft pristao da ne stekne prava na oblaku za postojeće i buduće igre Activisiona u periodu od 15 godina. Umesto toga, ova prava će biti prenesena kompaniji Ubisoft Entertainment. Ovaj potez ima za cilj sprečavanje Microsofta da dominira brzo rastućim tržištem cloud gaminga i omogućava Ubisoftu da distribuira sadržaj Activisiona putem različitih poslovnih modela, uključujući višegodišnje pretplatničke usluge.
Da bi se suočio sa zabrinutošću CMA-e zbog Microsoftovog sticanja prevelike prednosti u odnosu na konkurente poput Sonyja (NYSE: SONY) PlayStationa, Microsoft prenosi prava na cloud gaming od Activision Blizzarda na Ubisoft. Zauzvrat, Ubisoft će nadoknaditi Microsoft putem opcije podrške cene zasnovane na upotrebi i jednokratnog plaćanja. Ova aranžman omogućava Ubisoftu da pruža ove igre na cloud uslugama koje nisu Windows.
Sara Cardell, izvršna direktorka britanske CMA-e, istakla je da će ova intervencija podstaći konkurentne cene, unapređene usluge i širi izbor potrošača. CMA je prethodno blokirala svegotovinski posao između Microsofta i Activisiona u aprilu zbog zabrinutosti zbog mogućeg gušenja tržišta cloud gaminga.
Sa ovim najnovijim razvojem, Microsoft je prevazišao značajnu prepreku u svom procesu akvizicije nakon odobrenja regulatornih tela EU i SAD-a. Međutim, to označava značajnu promenu u pejzažu industrije igara jer se bavi strahovima od dominacije na tržištu dok promoviše konkurenciju i izbor potrošača.
Izvor: Investing.com