Prednosti su veće od rizika kada je u pitanju usvajanje Metaverse-a za mala preduzeća.
Metaverse, koji obećava da će pružiti impresivnije, interaktivnije i kolaborativno iskustvo nego što je internet do sada postigao, postao je jedna od najvećih popularnih reči u industriji blokčejna i kriptovaluta.
Zbog mogućnosti potpuno novog sveta, ogromne korporacije kao što je Meta (bivši Facebook) ulažu ogromne sume novca u industriju u nastajanju. Većina ljudi pojam „Metaverse“ povezuje sa jednom od tri stvari: platformom za multinacionalne korporacije da istaknu svoju tehnološku snagu, nejasnim proizvodom za malu grupu za izlaganje nezamenljivih tokena (NFT) ili novom oblasti inovacije igara. Dublji pogled na Metaverse, međutim, otkriva potpuno drugi svet, onaj koji je pun potpuno novih potencijala i rizika i za kupce i za kompanije.
Iako trenutnim Metaverse okruženjem možda dominiraju velike organizacije, mala preduzeća će na kraju morati da se promene kako bi bila šire prihvaćena. Iz prethodnih trendova u usvajanju novih tehnologija kao što su internet, mobilna plaćanja i drugo, jasno je da su mala preduzeća ključna u uključivanju šire javnosti.
Jedan od ključnih zaključaka iz Facebook-ovog Connect 2021 bio je da, iako je Metaverse već tu, neće biti široko prihvaćen još najmanje deset godina. Prema istraživanju Pev Research-a, vrhunski tehnološki inovatori, programeri i kompanije čine oko 54% svih firmi.
U međuvremenu, politički lideri veruju da će do 2040. Metaverzum biti funkcionalni aspekt svakodnevnog života za pola milijarde ili više ljudi širom sveta.
Iako možda ne postoji hitna potreba da se odmah pređe na Metaverse, kompanije bi u najmanju ruku trebale da razmišljaju o tehnologiji. Organizacija može unaprediti iskustvo za buduće klijente efektivnim korišćenjem resursa sada.
Da biste razumeli koje mogućnosti i rizike Metaverse donosi preduzeću, neophodno je razumeti infrastrukturu Metaverse-a. Jon Radoff, izvršni direktor kompanije za 3D igre Beamable, kategorisan je u sedam slojeva:
- Infrastruktura: Ovaj sloj su poluprovodnici, nauka o materijalima, računarstvo u oblaku i telekomunikacione mreže koje omogućavaju izgradnju slojeva preko njega.
- Ljudski interfejs: sloj ljudskog interfejsa se odnosi na hardver koji će se koristiti za pristup metaverzumu. Ovo uključuje sve, od mobilnih uređaja do VR slušalica.
- Decentralizacija: Izgradite sve na nedozvoljenoj, distribuiranoj i demokratizovanoj strukturi.
- Prostorno računarstvo: Ovaj sloj se odnosi na softver koji dovodi objekte u 3D i omogućava hardverskom interfejsu da komunicira sa njima.
- Ekonomija kreatora: Olakšajte kreatorima da prave Metaverse projekte i da ih unovče.
- Otkriće: Načini otkrivanja iskustva.
- Iskustvo: Korisnici mogu da se bave igrama, društvenim iskustvima, muzikom uživo i tako dalje.
Izvor: CoinTelegraph