Netflix Inc saopštio je u utorak da planira da uloži 2,5 milijardi dolara u Južnu Koreju u naredne četiri godine za produkciju korejskih TV serija, filmova i emisija bez scenarija, udvostručujući iznos koji je kompanija uložila na tržište od 2016.
Američki servis za striming objavio je to nakon sastanka predsednika Južne Koreje i ko-izvršnog direktora Netflixa Teda Sarandosa.
Predsednik Južne Koreje je pozdravio investiciju kao „veliku priliku“ za južnokorejsku industriju zabave.
Akcije južnokorejskih produkcijskih kompanija porasle su u utorak, a Showbook i Studio Dragon su porasli za 8,75% i 2,26%, respektivno.
Poznata kao „Korejski talas“ ili Halju, industrija zabave Južne Koreje doživela je globalni procvat poslednjih godina.
U 2021. izvoz sadržaja uključujući muziku, video igre i filmove dostigao je rekordnih 12,4 milijarde dolara, prema najnovijim vladinim podacima, ostavljajući iza sebe kućne aparate i punjive baterije u obimu izvoza.
„Uspeli smo da donesemo ovu odluku jer imamo veliko poverenje da će korejska kreativna industrija nastaviti da priča sjajne priče“, rekao je Sarandos u saopštenju, navodeći globalne hitove platforme za striming koje su proizveli južnokorejski kreatori, kao što su „Squid Game“, „The Glory“ i „Phisical:100“.
„Squid Game“ ostaje najgledanija Netflixova serija svih vremena, sa 1,65 milijardi sati strimovanja u prvih 28 dana.
Izvor: Reuters