POSTANI FOREX TREJDER – POGLEDAJ KURS

Pretraga
Close this search box.

Netflix preokrenuo pad broja pretplatnika, akcije porasle 14%

Netflix Inc je preokrenuo gubitke kupaca koji su ove godine narušili njegove zalihe i predvideo dalji rast, umirujući Volstrit dok se priprema da ponudi novu opciju striminga sa oglašavanjem.

Akcije Netflix-a skočile su za 14% u trgovanju posle radnog vremena, delimično podstaknute prognozom giganta za strimovanje da će pokupiti 4,5 miliona kupaca u četvrtom kvartalu.
Akcije kompanije, omiljene za investitore tokom godina brzog rasta, pale su za skoro 60% ove godine pre izveštaja o zaradi.

„Hvala Bogu da smo završili sa smanjenjem kvartala“, rekao je ko-izvršni direktor Rid Hejstings, dodajući da kompanija treba da nastavi da prikuplja zamah fokusirajući se na sadržaj, marketing i plan po nižoj ceni sa oglašavanjem.

Od jula do septembra, Netflix je privukao 2,4 miliona novih pretplatnika širom sveta, više nego dvostruko od očekivanog na Volstritu.

„Impresivne brojke Netflika pokazuju da priča o rastu kompanije nije daleko od kraja“, rekao je analitičar Investing.com Haris Anvar.

Tokom tromesečja, Netflix je objavio poslednje epizode ​​četvrte sezone naučno-fantastičnog hita „Stranger Things“, plus seriju serijskih ubica „Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story“, koja je postala jedna od najgledanijih Netflix-ovih serija svih vremena .

Gigant za strimovanje radi na pokretanju rasta članstva nakon naglog pada u prvoj polovini godine, kada se baza pretplatnika kompanije smanjila za 1,2 miliona usred teške globalne ekonomije i rastuće konkurencije za gledaoce onlajn video zapisa. Netflik sada ima ukupno 223,1 milion pretplatnika širom sveta.

Većina uspostavljenih usluga je prestala da raste u Sjedinjenim Državama, gde je tržište dostiglo zrelost. Noviji učesnici, kao što je Paramont Global, Paramont+, dobijaju udeo na tržištu zahvaljujući sportskim programima uživo.

U svom kvartalnom pismu akcionarima, Netflix je napomenuo da druge medijske kompanije gube novac od striminga.

„Naši konkurenti ulažu velika sredstva da bi povećali broj pretplatnika i angažovanje, ali je teško izgraditi veliki, uspešan posao striminga“, navodi se u pismu.

Netfliks je procenio da će konkurenti završiti 2022. sa kombinovanim operativnim gubicima od „preko 10 milijardi dolara“, u poređenju sa Netflix-ovim godišnjim operativnim profitom od 5 do 6 milijardi dolara.

Rivali kao što je Walt Disney Co vode više preduzeća, uključujući TV mreže i tematske parkove koji nadoknađuju gubitke u strimingu.

Za treći kvartal, Netflix je nadmašio projekcije analitičara sa prihodom od 7,9 milijardi dolara, što je 6% više nego godinu dana ranije. Zarada je bila 3,10 dolara po akciji.

Predviđanje kompanije o 4,5 miliona preuzimanja kupaca do kraja godine je nešto ispred procena Volstrita, koje su u proseku iznosile 4,2 miliona.
Za četvrti kvartal, Netflix je predvideo prihod od 7,8 milijardi dolara, što je uzastopni pad za koji je okrivio jaku vrednost američkog dolara.

Početkom novembra, Netflik pokreće plan strimovanja od 7 dolara mesečno sa oglašavanjem kako bi privukao kupce koji su svesni troškova.

„Prilično smo uvereni na duži rok da će ovo dovesti do značajnog povećanja prihoda i toka profita“, rekao je glavni direktor proizvoda Greg Peters.

Nije otkrio koliko novih pretplatnika, niti koliki prihod Netflix očekuje od plana oglašavanja.

Analitičar PP Foresight Paolo Peskatore predvideo je da će neki od trenutnih pretplatnika Netflix-a preći na opciju sa nižom cenom.

„Neki će smanjiti ili odlučiti da se vrate na Netflix“, rekao je Peskator. „Taj potez se odnosi i na zadržavanje korisnika, kao i na prijavljivanje novih.

Drugi analitičar, Majkl Pačter iz Vedbuša, video je nivo podržan od reklama kao alat za smanjenje otkazivanja dajući pretplatnicima koji su osetljivi na cenu alternativu.

Disney, Warner Bros Discovery i druge kompanije takođe nude ili planiraju da ponude opcije podržane oglasima.

Dok Netflix pravi različite promene kako bi podstakao rast, kompanija je rekla da ostaje posvećena proizvodnji originalnog programa i puštanju svih epizoda odjednom za gledanje prekomerno.

„Verujemo da sposobnost naših članova da se urone u priču od početka do kraja povećava njihovo uživanje, ali i njihovu verovatnoću da ispričaju svojim prijateljima“, saopštila je kompanija.

Nova sezona britanske kraljevske porodične drame „The Crown“ i nastavak filma „Knives Out“ iz 2019. biće objavljeni tokom četvrtog kvartala.

Netflix je rekao da više neće davati kvartalne smernice za nove kupce.
Kompanija će nastaviti da izdaje prognoze prihoda, poslovnih prihoda i drugih kategorija.

„Sve smo više fokusirani na prihod kao našu primarnu gornju metriku“, saopštila je kompanija.

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter