Tencent, kineski digitalni behemot, prijavio je pad prihoda u prvom kvartalu u svim glavnim poslovnim kategorijama, uključujući uticaj na mobilna plaćanja zbog blokade Covid-a.
Najveća kineska kompanija koja se nalazi na berzi u Hong Kongu po tržišnoj kapitalizaciji, pala je u četvrtak za više od 7%, povlačeći sa sobom indeks Hang Seng.
Prihodi od Fintech i poslovnih usluga, drugi po veličini generator prihoda kompanije, pali su 10,8% na kvartalnom nivou na 42,77 milijardi juana (6,29 milijardi dolara) u kvartalu završenom 31. marta.
Prema podacima Wind Information-a, To je prvi uzastopni pad od pada od 11,5% od četvrtog kvartala 2019. do prva tri meseca 2020.

Zabrane kretanja i zatvaranja u vezi sa virusom Covid uvedene su u više od polovine kontinentalne Kine u prva tri meseca 2020. godine, što je dovelo do pada kineskog BDP-a.
Ova zemlja je koristila ograničenja putovanja i ciljane naredbe vlade za ostanak kod kuće kako bi pokušala da kontroliše najveće ponavljanje virusa u poslednje dve godine od marta.
“Komercijalne aktivnosti plaćanja su slabe od sredine marta 2022, zbog ponovnog izbijanja COVID-19 u nekoliko gradova u Kini“, rekao je Tencent u saopštenju o zaradi u sredu.
Prema navodima kompanije, ovo je “povredilo rast obima plaćanja u oblastima kao što su prevoz, usluge restorana i odeća“. Prema transkriptu koji je dobio Refinitiv Eikon, menadžment je tokom obraćanja analitičara izjavio da obim u Šangaju opada iz godine u godinu nekoliko nedelja i da se još nije vratio na normalne nivoe.
Tencent je kompanija koja stoji iza WeChat-a, jedne od dve najpopularnije aplikacije za mobilno plaćanje u Kini. WeChat, takođe poznat kao Weixin u Kini, je najpopularnija platforma za razmenu poruka i društvenih mreža.
U okviru aplikacije, Tencent pokušava da razvije kompaniju za kratke video snimke i e-trgovinu.

Domaći i međunarodni mesečni aktivni korisnici WeChat-a povećali su se za 3,8% u odnosu na prethodnu godinu, na 1,29 milijardi korisnika.
Prihodi od fintech usluga su porasli umerenom stopom iz godine u godinu, dok su prihodi od poslovnih usluga pali, naveo je Tencent, ne dajući tačne podatke.
U odnosu na godinu dana ranije, ceo segment fintech i poslovnih usluga je porastao za 10%. Međutim, ovo je manje od projekcija FactSet-a za 3,41 milijardu juana, što predstavlja značajno usporavanje u odnosu na povećanje od 25% u četvrtom kvartalu 2021.
Tencent-ov prihod u prvom kvartalu u svim poslovnim segmentima pao je za 0,12% u odnosu na pre godinu dana na 135,47 milijardi juana, što je takođe ispod procena FactSet-a za 140,82 milijarde juana. Dobit koja se pripisuje akcionarima opala je za 23% u odnosu na pre godinu dana.
Tencent takođe poseduje popularne onlajn igre kao što su League of Legends i Honor of Kings.