Profit Toyota Motor Corp. u prvom kvartalu opao je gore nego što se očekivalo za 42% jer se japanski proizvođač borio sa nedostatkom snabdevanja i povećanim troškovima.
Tojota je u četvrtak objavila da je operativni profit za tri meseca završena 30. juna pao na 578,66 milijardi jena (4,3 milijarde dolara) sa 997,4 milijarde jena u istom periodu godinu dana ranije.
Ograničenja COVID-19 za kineske fabrike i svetski nedostatak čipova doveli su do toga da redovno snižava mesečne ciljeve proizvodnje.
Analitičari koje je anketirao Refinitiv predvideli su pad zarade od 15%, tako da je veličina smanjenja zarade bila znatno veća nego što se očekivalo i činilo se da je investitore uhvatila nespremne.
Tojotine akcije su nastavile da opadaju, pale su za 3%.
Profit u ovom kvartalu je pogođen ograničenjima u snabdevanju, nižom prodajom i povećanjem troškova materijala, rekao je portparol Tojote.
„Nismo bili u mogućnosti da proizvedemo dovoljno, a kupci širom sveta čekaju da njihova vozila budu isporučena“, rekao je portparol.
Rokovi isporuke su duži za elektrificirana vozila jer im je potrebno više poluprovodnika, dodao je portparol.
Kao i drugi proizvođači automobila, Tojota se bori sa većim troškovima i strahovima da bi globalna inflacija mogla da zakoči potražnju potrošača.
Očekuje se da će se materijalni troškovi za celu godinu povećati za 17% na 1,7 biliona jena u odnosu na prethodnu procenu – većina povećanja odražava rast cena čelika i aluminijuma.
Ali u poređenju sa ranim uspehom u pregovorima o pitanjima lanca snabdevanja tokom ranih faza epidemije, Toiotina sadašnja proizvodna pitanja su značajna promena.
Zbog nestašice poluprovodnika i efekata zatvaranja zbog COVID-19 u Kini, proizvođač automobila je smanjio svoje mesečne proizvodne ciljeve tri puta tokom tromesečja april–jun, pavši za 10% manje od prvobitnih očekivanja.
Pre objavljivanja zarade, akcije Tojote su pale 0,5%.
Nakon objave, nastavili su da opadaju i zatvorili su 3% na 2.091 jen.
Međutim, referentni Nikkei 225 indeks bio je neznatno viši.
Izvor: Reuters