PRIJAVI SE ZA KURS BERZE (POPUST 50%)

Pretraga
Close this search box.

Šta ostaje na NFT tržištu sada kada se prašina slegla?

Tokom poslednje dve godine, nezamenljivi tokeni (NFT) su se pojavili kao jedan od najaktivnijih i najprimetnijih aspekata Web3.

Podaci koje NFT čuvaju na blok-čejnovima mogu biti povezani sa datotekama koje uključuju različite oblike medija, kao što su fotografije, video i audio. U određenim slučajevima, može se čak i povezati sa fizičkim predmetima. Vlasnik NFT-a će često imati vlasnička prava nad podacima, materijalom ili predmetom povezanim sa tokenom, a ovi tokeni se obično kupuju i trguju na specijalizovanim tržištima. Porast NFT-a bio je meteorski 2021. godine, ali od tada nije bio baš stabilan, a čini se da je naglo opao 2022. godine.

Zašto su NFT-ovi eksplodirali u popularnosti 2021

U 2021, dva najaktivnija tržišta za NFT su bili kolekcionarski umetnički projekti i industrija video igara. NFT-ovi su započeli novu eru video igara, što je rezultiralo proliferacijom novih tipova igara, kao što su igre za zaradu zasnovane na blokčejnu koje igračima pružaju beneficije u igri. Korisnici sada imaju priliku da prvi put poseduju sredstva u igri i ostvare mogući profit od takve imovine trgujući njima na NFT platformama kao što je OpenSea.

Axie Infiniti, igra koja je uključivala i NFT i sopstvenu izvornu kriptovalutu, postala je najpopularnija kripto igra u celini. Axie-jevo NFT tržište dostiglo je prekretnicu od 1 milijarde dolara u ukupnom obimu trgovine. Pored toga, igra je činila dve trećine NFT transakcija blokčejn igara u 2021. godini.

„NFT-ovi u okviru kripto igranja su ogromno sredstvo, verovatno jedna od tri glavne pokretačke sile u usvajanju kripto mainstream-a. Trenutno, najveća prepreka sa kojom se suočavamo je to što igre nisu baš zabavne za igranje. Neki će reći: „Oh, iskustvo ulaska je loše… Korišćenje kripto novčanika nije idealno. Morate to apstrahovati.’ Ne verujem u to. Deca će proći kroz bol da dobiju ono što žele ako je zabavno.”

Činilo se da je i strah od propuštanja igrao glavnu ulogu, sa ogromnim uspehom kolekcija koje su otporne na sliku kao što je Bored Ape Yacht Club (BAYC) koji je skočio sa minimalne cene od 300 dolara na 3,4 miliona dolara za retke NFT majmune.

Bez obzira o čemu se radi, obično postoje dve vrste usvojitelja: oni koji vide potencijal u trendu i spremni su da ga se pridržavaju i oni koji se pridružuju jer to rade svi drugi. NFT se ne razlikuju.

Kako su NFT prošli 2022

Prodaja NFT-a ostala je prilično jaka u prvoj polovini 2022. godine, pri čemu su korisnici kriptovaluta potrošili 2,7 milijardi dolara na kovanje NFT-a tokom tog perioda. Međutim, uprkos snažnom početku godine, bilo je nekih negativnosti u NFT prostoru.

Ranije ove godine, minimalne cene za BAYC pale su ispod 100.000 dolara, da bi se oporavile, a najjeftiniji Bored Ape nedavno je prodat za 73 etera (ETH) (125.000 dolara) na OpenSea-u.

Ove godine su korisnici takođe izgubili svoje dosadne majmune zbog greške korisnika. Greške sa „debelim prstom“ dovele su do toga da su Bored Apes vredni stotine hiljada prodati za mnogo manje. Na primer, Ape #835 je prodat za 115 DAI 28. marta ove godine, a Ape #6462 je prodat za 200 USD Coin (USDC) 15. maja.

U septembru je dnevni obim trgovanja NFT-om na OpenSea-u pao za skoro 99% u odnosu na maksimum od 1. maja od 405,75 miliona dolara, sa dnevnim obimom od 10,29 miliona dolara u vreme objavljivanja. Kada su u pitanju pojedinačne kolekcije, BAYC trenutno ima dnevni obim trgovanja od samo 400.000 dolara, prema DappRadar.

Zbog trenutnih tržišnih uslova, može se očekivati kolebanje vrednosti NFT projekata, smatraju stručnjaci. Jaroslav Šakula, izvršni direktor Yard Hub-a — okvira za NFT, Web3 i blokčejn preduzetničke ideje.

„NFT-ovi su sigurno bili pogođeni medvedjim tržištem, ali, u mnogim slučajevima, manje ozbiljno od klasičnih kriptovaluta i altcoina. Šta će biti dalje zavisi od globalne političke i makroekonomske situacije. Sve tehnološke akcije i rizična imovina sada padaju u odnosu na američki dolar, tako da se u kratkoročnom i srednjoročnom periodu mogu očekivati i fluktuacije cena NFT-a.
Uprkos ovim malim obimima, NFT-ovi i dalje uživaju značajnu vidljivost.

Mnogi ljudi su možda primetili dramatično povećanje broja slika na profilu ljudi na Instagramu i Tvitteru koje uključuju majmuna, medveda ili drugu NFT sliku.

U januaru ove godine, Tviter je najavio da će korisnici moći zvanično da koriste NFT kao svoje profilne slike preko Tvitter Blue-a. Premijum verzija Tvitera zasnovana na pretplati omogućava korisnicima da povežu svoje novčanike i postave sliku profila u obliku šestougla kada se poveže NFT. Meta je brzo sledio Tvitterovo vođstvo i implementirao sličnu funkciju za Instagram i Facebook.

Slavne ličnosti i dalje učestvuju u NFT prostoru, a Snup Dog je nedavno sarađivao sa Moblandom, metaverzom sa mafijaškim temama, kako bi kreirao NFT digitalne farme korova. Farme korova su razvijene kao deo NFT 3.0, treće generacije NFT-a.

Budućnost NFT-a

Ne samo da neki profesionalci u industriji smatraju da će NFT tržište nastaviti da postoji, već takođe predviđaju da će ono nastaviti da se širi i igra sve važniju ulogu u digitalnoj ekonomiji. Prema izveštaju, tržište NFT-a bi moglo da vredi 231 milijardu dolara do 2030. To je zbog kontinuiranog usvajanja u industriji video igara, muzike, umetnosti i digitalnih kolekcionarskih industrija.

Šakula je dugoročno raspoložen po pitanju NFT-a, dugoročno gledano, NFT-jevi definitivno izgledaju dobro – siguran sam da imaju veliku budućnost. Ova tehnologija otvara mnoge nove mogućnosti, čak i za klasična preduzeća i obične korisnike. Mogu se koristiti za tokenizaciju imovine i pružanje zaposlenima kao pogodnosti i beneficije.”

Stručnjaci takođe veruju da će naši životi u narednim godinama postati virtuelniji. Moguće je da će u bliskoj budućnosti ljudi moći da obavljaju svoje svakodnevne aktivnosti u virtuelnom prostoru, koristeći virtuelna sredstva. U suštini, ovo će predstavljati stvaranje metaverzuma u ​​kojem se sve transformiše u NFT token. Iako je nepoznato kako će to koegzistirati sa našim fizičkim životom u „stvarnom svetu“, revolucija je već na dobrom putu da se realizuje.

Neki stručnjaci veruju da će NFT uskoro dostići mejnstrim status, izvršni direktor AAG-a — kompanije za razvoj Web3: „NFT-ovi evoluiraju od samo kolekcionarskog i spekulativnog alata do slučajeva korišćenja u stvarnom svetu, kao što su upravljanje identitetom i odnosima sa klijentima. Već možemo da vidimo kompanije kao što je Starbucks kako ga koriste kao zamenu za svoju člansku kartu i univerzitete koji izdaju NFT za diplomu. Verujem da ćemo videti da se NFT kao rezultat pomeraju iz niše u mejnstrim.”

Reakcija industrije video igara na uvođenje NFT-a bila je predmet mnogih nagađanja. Iako neke kompanije trenutno isporučuju digitalna sredstva kao deo blokčejn igara kao što je Ember Svord, do širokog usvajanja ove tehnologije još uvek nije došlo u zajednici igara, što je mnoge stručnjake navelo da se zapitaju kako ili čak da li će se oni pojaviti u mejnstrim igrama.

Izvor: CoinTelegraph

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter