Starbucks Corp. je u četvrtak nadmašila očekivanja Volstrita za kvartalno uporedivu prodaju i profitabilnost, tvrdeći da će ponudom specijalizovanih hladnih pića kroz svoju aplikaciju za nagrade, kako bi proširila svoje redove mlađih, bogatijih klijenata, moći da prebrodi svaku predstojeću recesiju.
Potražnja u Severnoj Americi za skupljim pićima ostala je jaka, a pad u Kini nije bio tako loš kao što se predviđalo u četvrtom kvartalu završenom 2. oktobra.
Zarada je bila 0,81 dolara po akciji, u odnosu na očekivanja analitičara od 0,72 dolara, prema Refinitiv IBES.
Akcije kompanije sa sedištem u Sijetlu porasle su za oko 2% u trgovanju posle tržišta.
Usred rekordne inflacije i straha od globalne ekonomske krize, restorani McDonald’s Corp i Yum! Brands Inc privukli su potrošače sa nižim prihodima jeftinim obrocima. Uprkos tome, bogatiji ljudi nastavljaju da kupuju skuplju hranu i piće od Starbucks-a i Chipotle Mexican Grill Inc.
„Taj mlađi kupac, taj kupac iz generacije Z, obično ima na raspolaganju znatno više diskrecionog novca, a njihova lojalnost Starbaksu je prilično značajna i predvidljiva“, rekao je privremeni izvršni direktor Hauard Šulc tokom razgovora sa investitorima o zaradi.
Više od polovine njegove baze kupaca u SAD su generacija Z i milenijalci.
Neki analitičari i investitori postavljaju pitanje kako Starbucks može da ispuni svoje globalne smernice za rast prodaje od 7% do 9% za 2023. godinu, posebno u uslovima pogoršanja ekonomskih uslova.
„Veoma smo zabrinuti i poniženi zbog životne sredine“, rekao je Šulc. „Ali smatramo da imamo resurse i znanje, istoriju i inovacije da proizvedemo vrstu brojeva u koje se osećamo veoma sigurni.”
Lansiranja novih proizvoda i mešavina novih formata prodavnica koji uključuju prolaze i šaltere za iznošenje takođe će pomoći da opstane, rekao je on.
Uporediva prodaja kompanije u SAD porasla je za 11% u ovom kvartalu, takođe podstaknuta povratkom njenog kultnog Latte sa začinima od bundeve – koji je, prema analitičarima Credit Suisse, doprineo najvećoj nedelji prodaje u istoriji Starbucks-a.
Skok je pomogao Starbaksu da ublaži udarac od 16% pada uporedive prodaje u Kini – njenom najbrže rastućem tržištu – gde se još uvek koleba pod politikom nulte COVID-a koja je zatvorila svoje delove za sedenje.
Analitičari sa Volstrita očekivali su da će uporediva prodaja Starbucks-a u Kini pasti za 20%, kažu analitičari Gordona Hasketa. Kompanija je prijavila pad od 44% u prethodnom kvartalu.
Šulc bi trebalo da ode 1. aprila, kada će Laksman Narasimhan preuzeti ulogu.
Globalna uporediva prodaja u Starbucks-u porasla je za 7% u četvrtom kvartalu završenom 2. oktobra, dok su analitičari u proseku očekivali rast od 4,2%.