Toyota Motor saopštila je da će uvesti solid-state baterije visokih performansi i druge tehnologije kako bi poboljšala domet i performanse i smanjila troškove svojih električnih vozila.
Japanski proizvođač automobila rekao je da ima za cilj da lansira baterije sledeće generacije od 2026. godine, nastojeći da pridobije potrošače vozilima koja nude duži domet vožnje i brže vreme punjenja.
Takođe je rekao da razvija metod za masovnu proizvodnju čvrstih baterija, koji ima za cilj da komercijalizuje u periodu 2027-2028.
Najava, koja je stigla dan pre Toyotinog godišnjeg sastanka akcionara na kojem će strategija i upravljanje biti pod lupom, predstavljala je najpotpunije do sada otkriće strategije proizvođača automobila da se takmiči na brzorastućem tržištu električnih vozila gde zaostaje za rivalima.
Akcije Toyote su u utorak porasle za 4,45% na 2.161 jen.
Proizvođač automobila je rekao da će proizvoditi EV sa efikasnijom litijum-jonskom baterijom koja će imati domet od 1.000 km (621 milju). Poređenja radi, verzija Tesla Model Y, najprodavanijeg električnog vozila na svetu, može da vozi oko 530 km na osnovu standarda testiranja u SAD.
Tojota nije navela detalje o očekivanim troškovima ili mestu proizvodnje svog novog EV dugog dometa, niti je navela gde će proizvoditi novu generaciju solid-state baterija za koje je rekla da se kreću ka razvoju ili otkrila potrebna ulaganja.
„Ono što želimo da postignemo je da promenimo budućnost sa BEV-ovima“, rekao je Takero Kato, predsednik nove Toiotine EV jedinice BEV Factori, u video snimku objavljenom na IouTube kanalu proizvođača automobila u utorak.
„Mi ćemo lansirati baterijske EV nove generacije na globalnom nivou i kao punu liniju na tržištu od 2026. godine“, rekao je Kato.
Tojota je takođe detaljno predstavila druge tehnologije koje planira da primeni kako bi smanjila troškove svojih električnih vozila i baterija.
Proizvođač automobila se obavezao da će koristiti “samohodnu” montažnu liniju i Giga livenje kako bi smanjio troškove proizvodnje, usvajajući proizvodnu inovaciju koju je pionir američkog EV lidera – Tesla.
Fabrika BEV, osnovana u maju, ima za cilj da proizvede oko 1,7 miliona vozila do 2030. godine, rekao je Kato – oko polovine od 3,5 miliona električnih vozila koje Toyota namerava da proda godišnje do te godine.
U aprilu je proizvođač automobila prodao 8.584 EV-a širom sveta, uključujući i pod svojim Lexus brendom, što je po prvi put činilo više od 1% njegove globalne prodaje u jednom mesecu.
Izvor: Reuters