PRIJAVI SE ZA KURS BERZE (POPUST 50%)

Pretraga
Close this search box.

Velike firme upozorile na usporavanje njihove zarade u Kini

Od giganta potrošačkih proizvoda Unilever, preko proizvođača automobila Nissan do proizvođača mašina Caterpillar, globalne kompanije su upozorile na usporavanje zarade u Kini, dok druga najveća svetska ekonomija gubi zamah nakon pandemije.

Nastavak oporavka je ograničen na nekoliko sektora, poput ugostiteljstva i luksuznih proizvoda, što je dovelo do rasta prodaje od dvocifrenog procenta za kompanije kao što su Starbucks i LVMH u Kini.

Međutim, čak ni te vodeće kompanije nisu povećale svoje prognoze za Kinu, budući da su oprezne zbog slabih ekonomskih podataka, dok kompanije za potrošačke proizvode poput Procter & Gamble, L’Oreal i Coca-Cola zauzimaju oprezan stav.

“Gledamo veoma oprezne potrošače u Kini, pad tržišta nekretnina i smanjenu izvoznu potražnju”, rekao je finansijski direktor Unilever-a, Graeme Pitkethly, tokom kvartalnog poziva o poslovanju za april-jun.

“I postoji visoka nezaposlenost u Kini, posebno među mladima… Koliko možemo reći, nalazimo se na istorijski najnižoj tački u vezi sa poverenjem kineskih potrošača.”

Globalni proizvođači automobila takođe se suočavaju sa sve većom konkurencijom domaćih rivala, koji su prvi put u prvom polugodištu 2023. godine preuzeli više od 50% tržišta. Volkswagen je prošle nedelje smanjio svoj cilj prodaje za celu godinu zbog pada prodaje u Kini, svom najvećem tržištu.

“Nažalost, naše (kineske) prodajne prognoze su sada daleko ispod naših proizvodnih kapaciteta”, rekao je izvršni direktor Nissana, Makoto Uchida, prošle nedelje. Obnova prihoda na najvećem auto tržištu na svetu će verovatno potrajati, dodao je.

TEŠKO POSTIZANJE OČEKIVANJA

U tehnološkoj industriji, proizvođači čipova poput Samsunga i SK Hynix su rekli da se ponovno otvaranje Kine nakon dugotrajnih mera zaključavanja zbog virusa nije odrazilo na revival tržišta pametnih telefona, i da produžavaju smanjenje proizvodnje NAND memorija koje se koriste u uređajima za skladištenje podataka.

Čak i Apple, koji izveštava o zaradi u četvrtak, najverovatnije će zabeležiti ravnotežu prodaje iPhone-a na svom trećem po veličini tržištu – iako bolju od procenjenog pada od 2,1% koje je istraživačka kompanija IDC procenila za ukupno tržište pametnih telefona u Kini u aprilu-jun.

Najveći proizvođači rude i proizvođači teške mehanizacije takođe su pogođeni dugotrajnim padom sektora nekretnina.

“Spomenuli smo tokom našeg poslednjeg poziva o poslovanju da očekujemo prodaju u Kini ispod tipičnih 5% do 10% od ukupne prodaje. Sada očekujemo dalje slabosti jer je industrija bagera teških 10 tona i više opala još više nego što smo očekivali”, rekao je izvršni direktor Caterpillar-a, Jim Umpleby, tokom poziva o poslovanju u utorak.

Ipak, Rio Tinto, najveći proizvođač gvozdene rude na svetu, oprezno je optimističan u pogledu ekonomije Kine, jer je vlada obećala više politika za podsticanje rasta.

“Naše iskustvo sa Kinom je da ako stvari idu manje dobro, onda Kinezi imaju prilično impresivnu sposobnost da upravljaju ekonomijom”, rekao je izvršni direktor Rio Tinto-a, Jacob Stausholm, nakon izveštavanja o poslovanju prošle nedelje.

SVETLIJE TAČKE

Restorani i proizvođači luksuzne robe su među retkim svetlim tačkama za potrošače koji troše više nakon ukidanja ograničenja kretanja zbog COVID-19.

Starbucks je izvestio o skoku od 46% u prodaji u Kini u istom kvartalu – oporavak u skladu sa njihovim očekivanjima i koji će najverovatnije potrajati, rekli su zvaničnici kompanije investitorima u telefonskom pozivu u utorak.

Yum China, vlasnik lanaca KFC i Pizza Hut u kopnenim delovima Kine, izvestio je o rastu prihoda za drugi kvartal od 25% kako se promet vraća, iako je rekao da je potrošnja po osobi smanjena jer potrošači postaju “racionalniji” u svojim izdacima.

LVMH, čiji 75 brendova uključuju Louis Vuitton i američkog zlatara Tiffany, izvestio je o boljem od očekivanog rastu globalnih prihoda za drugi kvartal od 17% zbog oporavka u Kini, ali se uzdržao od davanja prognoze za ostatak godine.

“Svetsko raspoloženje nije kao što smo videli u 2021. i 2022. godini, gde je bilo kupovine iz osvete”, rekao je finansijski direktor LVMH, Jean-Jacques Guiony, prošle nedelje.

“Nemamo vidljivost, (ali) nismo pesimistični i nemamo razloga da budemo (pesimistični) u vezi sa Kinom.”

Izvor: Reuters

Autor članka:

Pretraga

Podržite naš rad

Pridružite se Finansijski Putokaz zajednici i budite u toku sa svim novostima iz sveta finansija.

Najnoviji članci

Newsletter